onsdag 9 september 2015

Nu har över halva arbetsveckan gått

Onsdag kväll, två dagar till helg. Yey!!!!
I morse va det skit kallt ju!!!! 5 grader!!!! Fick ställa kl tidigare än vanligt. Onsdagar lämnas barnen redan kl 8 (måndagar är det ju runt 9.15-10 o de andra dagarna kl 8.30) o en halvtimme gör mkt. Spec idag då jag skulle va hos sjukgymn kl 8 o behövde lämna dom senast 7.50. Självklart sov Tim längre än vanligt idag o kl 7 va jag tvungen o väcka honom. Va inga problem, men ändå (i morrn vaknar han väl 6.30 bara för det :P ) När vi skulle åka skulle båda göra nr 2, såklart. O de kan sitta länge! Hahaha! Så kl hann bli 7.50 då vi satte oss i bilen för o åka TILL förskolan. Lämningen gick som tur va smidigt o va hos sjukgymn kl 8.03, Phju! ;) Fick massage o laser. Det vi kan göra nu fram tills vi vet vad felet är är o lindra min värk så gott det går... Ska dit på fre igen vilket känns bra inför helgen. 
Åkte sedan till jobbet. Även denna dag gick bra, men har verkligen gått i ett!! Fullt ös heeel tiden. Men dagen gick fort! På vägen hem va jag tvungen o tanka, o köpa créme fraish. Tog både på Vallby. Hann ändå hämta barnen i tid ;) De hade haft brandövning vilket hade gått bra. När vi kom hem förberedde jag middagen. Gjorde röran till våfflorna (vilket tar lite tid) Tim hjälpte mig o göra våffelsmeten o sen hjälpte Ida mig o vispa grädde. En rätt som borde va lätt o snabb men som pga röran nu tar låååång tid. Hade tänkt hinna duscha o bada dom innan jag gräddade våfflorna men tiden vart för knapp o jag orkade verkligen inte. Så ist mös jag ett tag me dom (ni kanske märker att vi myser mkt här hemma, hihi) När vi sedan hade ätit så duschade o badade Patrik barnen. Skönt o slippa för min rygg. Tim somnade snabbt i kväll. Redan 19.10 sov han. Ida somnade strax efter 19.30... Jag har duschat, tvättat (men det hänger mannen nu :P ) Ska fixa lite till i morrn bitti. Men sååå skönt att de inte behöver lämnas förren 8.30 nu tors o fre!! I morrn ska det handlas efter middagen o tvättkorgen ska tömmas. I helgen får vi fin besök o då vill jag slippa tvätta, o ha torkställningen framme ;)

Nu ska jag lägga mig o läsa en stund o sen FÖRSÖKA sova...

Kvällens tabletter... :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar