fredag 4 september 2015

Sen frukost...

Idag vart det en skön morgon. Barnen gick upp o tittade på Madicken o jag kunde slumra en timme till, till strax efter 9... Så vi har precis ätit frukost. Barnen leker nu o jag dricker mitt morgon kaffe o bläddrar i en tidning....

O så morgonens mediciner....

Tim fick va hemma idag. Han ville det o fredag är ändå en så kort dag för dom. Ida är bättre. Fortfarande liiiite feber, 37.7 men betydligt bättre än igår kväll (då stackarn hade 39.3..) Idag har vi inga storslagna planer. När jag druckit upp mitt kaffe ska barnen få duscha o bada. Med tanke på den sena frukosten lär det inte bli lunch förren runt 12.30. Om mamma hinner kommer hon hit till 13.45 o passar barnen när jag är hos sjukgymn mellan 14-14.30. Annars får jag skjutsa dom till Patriks jobb en stund. Ville inte det först när Ida va så dålig. Men eftersom hon är så pass mkt bättre idag så känns det lugnt :)
Tankens oxå att vi skulle ha åkt o lämnat barnen hos deras farmor när Patrik kom från jobbet o så skulle vi åkt tillsammans till klädbytardagen o kollat. Men då Ida haft feber så får hon välja sen hur hon vill göra. Hade det varit som igår hade hon självklart varit hemma, så länge hon har feber ska hon va me mamma o/el pappa. Men eftersom febern praktiskt taget är borta o hon leker som vanligt får vi se hur det blir helt enkelt! Annars åker jag kanske själv. Jag va ju dit me kläder igår o då de hade få på upp packningen stannade jag två timmar o hjälpte till o packa upp. På så sätt kunde jag plocka några go bitar som jag hittade. 4 byxor till Tim o 2 till Ida (hon är kräsen, vill att det ska va mjukt o skönt, så det gäller o tänka till när man handlar till henne ;) ) Så det vart en sen kväll igår. Kom inte till kvantum förren vid 21. Handlade o när allt va upp packat o jag hade duschat va kl redan 22... Då slog vi på en serie vi följer, jag tog mig ett äpple :) Så kom i säng lite i senaste laget... 
Haha, kom ut i vardagsrummet nu o såg detta...

Barnen har byggt en koja :P Inponerad av deras bygge!!

Ne, om man skulle ta o starta denna dag kanske ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar