lördag 5 september 2015

Goa ungar <3

Efter förra inlägget vek jag tvätt o tog hand om disk. Sen fick barnen duscha o bada. Sen va det dax för lunch. Barnen fick flera val möjligheter men valde havregrynsgröt, GRÖT!! Haha! Dom är roliga, tom framför pannkakor :P Jag gjorde mig en soppa....

Gott! Men stark! Fördelen me stark mat är att man snabbt blir mätt ;)

Sen lektes det på. Jag packade barnens ryggsäckar. Ida ville åka till farmor. Sen fick de följa me mig till min sjukgymnast. De är så himla snälla när vi är där (andra gången de döljde me) de sitter stilla o tittar el spelar på mobil o surfplatta ;) Jag hade två revben som satt snett, rätt ordentligt, så jag vart bra mör efter... Sen när vi kom hem va de ute en stund. Men kom ändå snabbt in. Sen satt de o pärlade lääänge....

Ida vet ja kan sitta länge. Men vart imponerad att Tim gjorde ett halsband OCH två armband! 

När de va klara sa de åt mig o sätta mig i soffan. O sen hörde jag hur de tisslade o tasslade. In kommer de o sjunger: -ja må du leva, o grattis på 28!! års dagen ;) O sträcker fram ett paket...

Som de själva slagit in me papper o presentsnöre....

I låg ett armband från Ida o ett från Tim....

Så himla fina!! Idas fick såklart sitta på Ida armen ;)


O Tims på Tim armen ;)

Jag vart lite tårögd. Så himla gulligt gjort av dom <3 
Jag fixade middag, nu fick det bli plättar ;) Jag åt typ 4 st (har minskat mina portioner enormt den senaste veckan) lagom tills vi hade ätit klart o jag röjt upp i köket kom mannen hem. Alla mös en stund sen åkte vi med barnen till deras farmor. Ida ville inte va kvar där, ångrade sig, men vi lovade o ringa när vi åkte hem från klädbytardagen o ville hon fortfarande hem då skulle vi hämta henne. Tim va sprallig o glad :) När vi kom till Alunda va det sjukt mkt folk dör. Men vi hittade lite. Sammanlagt med det jag köpte igår vart det till Ida: 4 par byxor o 3 barbiedockor. O till Tim: 4 par byxor, 2 par shorts, 2 t-shirts, 2 långärmade o 2 tjocktröjor. O så ett par jätte fina, knappt använda Nike skor till mig :) Tur man har små fötter ibland ;) Betalade 40 spänn för dom! Allt som allt la vi 285 för allt detta. Perfa! Vissa saker ser knappt använda ut. Mkt blir extra kläder på förskolan :) 
Ida ringde när vi va där o kollade hur det gick. Vi talade om att vi inte va klara än men att vi skulle ringa när vi åkte. Då sa hon sj att då hade hon nog redan somnat, så vi skulle höras i morrn ist. Haha! Gullunge!!! Patriks mamma sa att det gick så bra så o att Ida va glad o hade kul :) Så skönt!
När vi kom hem dukade vi upp våran "middag" ost, kex, lomo, ciabatta o Cola ;) Intw druckit det på en vecka. Det va sååå gott nu!!! Hihi!

Vi tittade på en film medan vi åt :)

Nu ser jag fram emot o få sova en hel natt. De senaste typ två veckorna har det varit några vakna timmar varje natt. En skön sovmorgon i morrn. Sen ska vi kolla läget me barnen ;) Vi har redan avslöjat för dom nå kul vi ska hitta på i morrn em me dom. De vart sååå glada! Äntligen en helg där vi kan få in det! Ser fram emot det :) Ida har förresten varit feberfri hela dagen, härligt! :) O betydligt piggare! Men på sön blir det en mysig hemma dag me la familia! Älskar när man hinner me både nytta, nöje o vila på en helg ;)

Godnatt på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar