söndag 13 september 2015

Skönt att det är över!

Nu har iaf EN sten lyfts från bröstet. Det gick smidigt o köra till Enköping. Gott om parkerings platser. Kom dit strax innan kl tre. Praktiskt taget helt tomt på sjukhuset. Hade ju tid halv fyra men fick komma in redan strax efter kl tre. Skönt o slippa sitta i en halv timme o vänta. Fick sedan ligga i den där förbannade "tunneln" i 55 min!!! I en snygg sjukhusdräkt :/ Tur ingen såg mig ;) Att ligga heeeeelt stilla va sjukt jobbigt. Vågade absolut INTE titta för då hade jag fått panik!!! Men kroppen började ju värka o tillslut skakade jag för jag hade så ont. Bara att köra bil gör ju att jag får ont, men ville köra för att sysselsätta mig. Väl efter fick jag sitta en stund innan jag ställde mig upp eftersom jag vart så snurrig. Jag är såååå glad för att pappa följde me. Han är så lugn o får mig lugn. O så är det skönt bara att ha nån o prata me, plus att han hittade dit då det inte va så länge sedan han va där ;)
När jag kom hem strax efter kl fem hade mannen o barnen ätit. Barnen gick ut o lekte o jag satte igång o började damma (för o sysselsätta mig för o inte känna hungern, jag är knäpp ibland, jag vet! Haha) Men så helt plötsligt snurrade allt till, jag skrek på Patrik o så vek sig benen o jag hamnade på golvet, what the heck liksom?? Svimmade. Fick sitta på golvet ett tag innan jag kunde resa mig. Tror det berodde på att jag spände mig så under magnetröntgen o har gått i sån anspänning inför det, o nu när det va klart så släppte allt... Glad att det iaf hände hemma! Sen rullade kvällen på i vanlig ordning....

Men så resten av dagen då. Börjar me morgonen. Somnade ju sent igår o vaknade runt nio i morse. Vid halv elva kom Camilla o Richard in ( de sover ju i övernattningsrummet när de är här) o vi åt frukost som jag dukat upp....

Gott!

När vi åt kom mamma o pappa me Ida o Tim. Jag ville ju hinna umgås me dom innan jag skulle iväg o så skulle de få säga hej då till Camilla o Richard. De hade varit ute o lekt hela fm, o allt hade gått så bra så :) Sen satt de vuxna o pratade i köket nån timme. Jag gosade me barnen som va super gosiga. O startade en maskin tvätt. Sånt måste ju oxå göras fast man har besök ;) Patriks mamma kom oxå förbi en stund. Sen åkte de. Blir alltid så tomt när de åker... Trivs så bra med dom! Fixade lunch åt barnen o medan Patrik satt me dom när de åt plockade jag rent på alla golv. Sen när de va klara fick Patrik dammsuga. Jag hängde tvätt o fixade klart mig. Ja, resten vet ni ;) Jag dammade iaf klart, meTims  hjälp. Så nu är det rent o fint här inför kommande vecka. Jag hittade några tomma nässpray på mitt skrivbord...

Jag är ju nässpray beroende :/

Denna vecka då. Ser en aningens annorlunda ut. Jobbar som vanligt mån o tis. O jag äääälskar o börja kl 11 på måndagar :D I morrn bitti ska vi ha en lugn o mysig morgon. Åker till förskolan när vi känner för det, men senast 10.20 ;)  Tis är ju som vanligt. Men ons ska jag jobba 10.45-17 ist för 8.30-14.45. Eftersom resten av mitt jobb åker på personalresa kl två på ons så får jag rodda förskolan fram till kl 17, me vikarier dårå såklart ;) Så det blir en sovmorgon till då :P Dock måste barnen va på förskolan kl 9 då de ska på utflykt, men ändå. Skönt! Mitt jobb kommer va borta tills på måndagen (ons-mån) så vi har stängt tors o fre. Jag ska till jobbet på tors har jag tänkt, o jobba en del praktiskt. Men har jag väldigt ont är jag hemma. På fre däremot, har jag tagit ledig. Så blir en kort vecka o en tre dagars helg. Ska bli såååå skönt!!! O välbehövligt just nu!!!

Ne, nu ska jag lägga mig o läsa lite :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar