onsdag 20 augusti 2014

Tjoho i stugorna!!!!

Så va det redan kväller. Denna dag swishade förbi! Både i mån i idag har det gått bra o lämna barnen, Ida har inte varit ledsen alls! Mest gosa i snutten o gömma ansiktet <3 O när jag kom strax innan halv fem va de ute o lekte, hon Tim o Jonna lekte tillsammans :) Idas första reaktion va: -Idag hann vi gå ut o leka! Me ett trött leende. Inga ledsna miner. Jag som va så orolig! Eftersom jag kommer kl tre de andra dagarna så är de då alltid på väg ut, därför hennes kommentar ;)
När vi kom hem va det ju bara till o fixa till middag. Barnen ville ha nudlar o köttbullar. En av deras favvo, men inte min. Så jag åt broccolisoppa. Tim ville smaka (han är modig han!) o tyckte om det, så han åt upp hälften av min soppa ;) När Patrik kom hem gjorde vi ett nytt försök o åkte till verkstan, denna gång kom vi hem med hans bil ;)
Barnen ville leka lite då de inte hunnit de hemma än så dom o Patrik byggde me lego medan jag röjde undan middagen i köket. Sedan va det sov dax o jag läste en saga. Älskar o läsa för dom på kvällarna, så himla mysigt!! De somnade rätt snabbt! 
I natt va det nämligen en skit natt :( Ida vaknade massor av gånger, tappade räkningen, o va arg o skrek. Sedan kom hon in nån gång under natten, somnade. Vaknade sedan tiiiidigt o somnade om strax innan väckarklockan ringde, så typiskt!! Så när det va dax o gå upp va hon trött o ville inte alls gå upp först. O Tim fick vi väcka tio i sju. Är det inte typiskt att de ska sova när man måste upp tidigt...
Jag somnade ändå rätt tidigt igår. Hann ju inte ens läsa nåt! Men jag är nu tröttare än tröttast! Inte så konstigt iof. Så nu ska ja fixa till i morrn o sen gå o lägga mig...

Ska bara orka masa mig upp ur soffan ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar