söndag 31 augusti 2014

Shopping shopping!!

Efter att vi myst hela fm me frukost i soffan framför två avsnitt av en serie bestämde vi oss för o dra ut! Först Gränby där Patrik köpte två jätte fina Puma tjocktröjor på Intersport, plus ett par snygga Nike löparskor att ha på jobbet. Sen vart det H&M o två par byxor till Tim, ett par jeans o ett par fin byxor mörkblåa. Sen gick vi till Stadium där vi köpte vintervantar o galonvantar till Tim, o fodrade gummistövlar till Ida. I märket Everest. Som ni vet gillar jag det då det är kvalité till bra pris! Efter det åkte vi till XXL butiken i Boländerna. Där hittade vi en perfekt overall till Ida....

Fotona blir så suddiga när de små inte vill stå still ;)


En mörkblå Didriksson me röda detaljer. Hon va superfin i den!! :D

Sen för vi vidare till Ikea. Där handlade vi fler glas (då några gått sönder) lakarn, en kudde till Tim o en till mig, o en duk till vardagsrumsbordet....

Mörk bild. Men en lila/plommon färgad som vart jätte fin på det svarta bordet. Få in lite färg i det svart/vit/gråa rummet gjorde en hel del :)

Är såååå himla nöjd med det vi handlade. Allt förutom Tims byxor (som vi ska byta till en strl mindre) passade! De jeansen jag köpte i fre till honom lämnade jag tillbaka. Dom passade inte alls o va inge fina :/ 
Efter Ikea åkte vi o hämtade barnen :D O när vi kom hem gick barnen o Patrik o matade änderna me bröd o Ida plockade lite blommor :) Medan fixade jag middag. Korv o makaroner till barnen. Jag o Patrik åt mat vi hade kvar från Chopchop från igår ;) Jag packade även upp alla kassar o väskor! När vi hade ätit klart fixade jag fram kläder till barnen till i morrn. Packade deras "dagis" väskor o tvättade upp lite av de vi köpte. Sen satt ja o barnen o mös i soffan en stund innan de va läsning o välling i deras rum som gällde. Är så mysigt! 
När de la sig märkte jag upp lite nya kläder. Sydde oxå deras namn i vantarna så det ska synas bra (fanns bara o skriva i ena?! :/ )  De somnade snabbt i kväll. Va sååå trötta!! Tim har inte sovit på dan idag heller. Han hade legat i 1.5 timme i sängen o pratat för sig själv utan o somna! Haha! Toker!!

Sen tog jag mig en dusch o har sedan myst me mannen framför tvn :) Nu ska jag förbereda till mig till i morrn me kläder, frukost o mellis!
I morrn jobb 7.30-14.30. O sen är vi ju lediga på tis! Älskar dessa helger när man är ledig fre, lör o sön, jobbar mån o sen är ledig tis igen! :D

Ta o sätta igång kanske så jag kan få gå o sova sen! Hoppas Du haft en bra helg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar