torsdag 28 augusti 2014

Snorig tjej!

Vaknade av en snörvlandes Ida i morse. Stackarn!! När vi åt frukost bestämde ja mig för att hon skulle va hemma idag. När hon blir snorig forsar det även ur hennes ögon (har hon fått från sin pappa) det kan räcka att hon är pyttelite snorig så rinner det ur hennes ögon. Hon har inte feber. Men kan inte skicka henne till "dagis" när hon ser ut som hon gör. O så är jag ändå hemma. O även om hon inte har feber så skulle hon inte orka me tempot på förskolan. Tim tänkte jag oxå får va hemma då, när jag frågade ville han det oxå. Så idag är vi hemma jag o barnen. Ida o jag är som sagt hängiga, jag känner mig sämre, men Tim är pigg o det är full fart på honom. Får se hur denna dag går... Inte så lätt me två sjuklingar o en piggelin! Men det får helt enkelt gå! :) Min plan är att när Tim sover sen så ska jag o Ida oxå göra det. Hon brukar absolut inte vilja det men det kanske går o övertala henne nu när hon inte är så pigg! 

Just nu myser vi i soffan o bara tar det lugnt....

Jag har inte druckit kaffe sen i måndags. Jag som dricker flera om dagen. Är helt enkelt inte sugen när halsen är som den är :( Ist blir det mkt te....

Skulle vilja ha nå mer te i nån god smak....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar