tisdag 19 augusti 2014

Ångest!!

Det va då ett jävla tjat om ångest va?? Ni måste ju tänka att jag är världens ångest drabbade människa!! Haha! Men det är som så, när det gäller tid FRÅN mina älskade barn, då har jag alltid ångest. Vare sig jag ska göra roliga grejor el ej. Har ju idag fått tillbringa hela dagen me dom, älskar't!! O som dom leker alltså...

Här är Tim bebis, o har napp i munnen! Haha! Nappen är i själva verket en leksaks vitlök i tyg :P P han ligger i liggdelen till dockvagnen, ser inte ett dugg bekvämt ut tycker ja! ;)

I morrn är det ju jobb igen då, o den ångest fyllda monsterdagen. Jag trivs på mitt jobb, det för jag verkligen!! Men jag väljer ju såklart tiden med mina barn framför ALLT!! Det blir första dagen de kommer gå så länge, ända till halv fem!! :( TACK O LOV att det bara är en dag i veckan. O tack o lov att mamma hämtar dom tidigare de dagar hon kan o orkar (hon är ju sjuk pensionär) men just nu är hon o pappa i Grekland, fuskisar!! Hihi! Nej då, unnar dom det verkligen!!! :) Men det betyder då att hon inte kan hämta i morrn, får se hur det går för mina älsklingar <3
I morse när vi drog upp rullgardinen o persiennerna (thank god för mörkläggningsrullgardiner!!) så hade vi besök utanför fönster...

En igelkott som antagligen satt o åt maskar :P Ida tog direkt fram boken om igelkotten som vi har (en jätte bra o fin bok) o läste dör den i sin säng <3 Tim tog en helt annan bok ;) <3

Vi kom trots allt ut ett par timmar på em. Skönt!! Lekte här utanför o en mamma o hennes flicka (som går på Idas avdelning) kom förbi o de lekte en stund. Lilly som flickan heter o Ida leker jätte bra ihop. Så kul att hon har så många kompisar :) Det finns tydligen en till ny tjej som är kompis me Lilly som heter Sally, o dom brukar oxå leka. Blir så glad!! Lilly o hennes mamma o pappa bor på samma gård som mamma o pappa. O vi träffades på öppna förskolan förra året innan mina började på förskolan. 

Vi skulle ju åka o hämta Patriks bil på verkatan förut, men när vi kom dit va den stängd :( De hade glömt bort att vi skulle komma... Ida vart ledsen för hon ville åka me i pappas bil. Så det va bara till o åka hem o äta middag, iaf jag o mannen. Barnen va mätta efter deras middag. Men de ville ha apelsin ist ;)

De kom i säng i tid o somnade hyfsat snabbt. De lägger ju sig tidigt o vaknar tidigt. Men hellre att de vaknar själva, då är de på så mkt bättre humör, än om man ska behöva väcka dom... 
Jag har fixat det som behövdes fixas inför resten av veckan. Har oxå fixat min frulle till i morrn (som jag äter i bilen till jobbet) Köpte ett riktigt mörkt, proteinrikt o gott bröd igår. Kastade även me en morot ;) O så tänkte jag att jag skulle hinna göra en smoothie på banan, äpple o frysta jordgubbar! Hoppas det blir gott!! O så har jag ju självklart min stora termosmugg som jag tar me kaffe i, klarar mig inte utan kaffe!!! Haha!
Oj, detta vart ett längre inlägg än tänkt :/ Hehe! Men nu ska jag läsa min bok :) Hoppas på o hinna läsa mer än ett kapitel, igår somnade jag när det va två sidor kvar :P

Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar