onsdag 26 mars 2014

Övertalad av den lille <3

När Tim vaknade efter att ha sovit o hostat 1.5 timme (ja hann bara vila en stund innan först Bvc ringde o sen den där hem läkaren) så åt han is glass. Ville inte ha nån mat fast jag försökte... Patrik poängterade att våra barn ätit alldeles för mkt sött de senaste veckorna. Men när de är sjuka får de äta det de vill o får i sig. Det är viktigast! Sen kan det inte hjälpas att de varit sjuka typ hela vintern o halva våren...
Iaf. Tim tyckte vi skulle baka. Har väl hört mig prata om det :P Jag tyckte syltkakor, lättast o smidigast me honom tänkte ja. Men nej, han vart helt förstörd o skulle prompt baka BULLAR!! Aja, lila bra o ta tjuren vid hornen o göra det då... Dubbelsats. 120 bullar vart det :S Tim va me en stund. Hällde i ingredienser, sen va han less. Lekte vid diskhon me vatten ett tag. O pysslade me lite annat. Men sen började han söka den där näääära mamma kontakten. Här ångrade jag att ja påbörjat bull bak!!! O mitt i allt, när ja höll på o grädda där vid fyra tiden dök doktorn upp. YEY!! Haha! Men det gick rätt fort! Han konstaterade (som ja förstod) att det va vattkoppor. Han sa oxå att han haft tur. Många o små som inte kliat så mkt. Han hade några, typ tre st som va lite större o som vi ska smörja in me en salva för o undvika infektion. Sen tittade han i halsen o såg att han hade koppor även där, stackarn! Så det kan va anledningen till att han inte vill äta o att han hostar så mkt. Han ska även ta en starkare hostmedicin, den Ida hade förut, på kvällen så han kanske kan få sova. Men hör hur han hostar o hostar nu... Förhoppningsvis hindrar även hostmedicinen att han får krupp, vilket det låter som om han är på väg o få... Det för så ont i mig o jag tycker så himla synd om honom!!!!!!

Ida va hos mamma till nästan halv fem. Det är jag väldigt tacksam för!! Hon som är pigg tycker nog det är sååå tråkigt här hemma!! O jag tycker det är skönt o kunna ägna så mkt tid som möjligt till Tim. Ida kanske ska en stund till mamma i morrn igen. Eftersom mamma är sjukpensionär så orkar hon inte så jätte mkt. O då är det skönt för henne att bara ha en av dom ibland. O det är mysigt för barnen att få egentid me mormor o mamma ;) 
Jag får se vad jag gör här hemma i morrn. Blir nog mest små plock. Tim hade 39.2 i feber i kväll o somnade i soffan innan jag läst klart boken i kväll...

<3

Så morgondagen anpassas helt efter honom!
Jag va till Gränby när barnen somnat för o hämta ut Tims salva. Medans packeterade Patrik dessa....

120 st. Ska förhoppningsvis räcka på lör ;)

Han röjde även bänkarna i köket. Oj så fint det vart!!! Skönt att det inte bara är ja som städar här hemma! ;)

Jag ska ta hand om det sista i köket, sen sova!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar