måndag 31 mars 2014

Den bästa födelsedagen!!!

Jag har säkert berättat vissa saker redan. Men jag tar det ändå från början.... ;)

Sov halv risigt natten till lördagen. När min bror fyllde 30 år åkte vi dit o överraskade honom kl halv ett på natten. Så jag va lite orolig/fundersam på om detta skulle hända även mig ;) Men när kl va fyra tänkte jag att, nee de vågar nog inte :P Haha!
Kl 06.00 vart jag väckt av skön sång av mamma, pappa, syster, bror, farmor o farfar!! Det öppnades champagne i sovrummet o serpentiner blåstes ut över mig o Tim! Börja dagen me ett klunk champagne va inte så tokigt ;) Haha! Patrik (som inte heller visse nå) o Ida va vakna. Men Tim stackarn sov som en stock o vaknade o såg helt chockad ut!! Som tur va kom ett leende snabbt ;)
De hade också me sig smörgåstårta :D Så vid halv sju satt vi alla o åt frukost o drack champagne ;) Tre glas så vart man ju lite lullig. Haha! När alla gått vid halv åtta försökte jag lägga mig o vila en stund. Men kom inte alls till ro. Så gick ist upp o packade till barnen o tog mig en dusch. Började så smått fixa o dona. Men inte så att barnen skulle märka att vi skulle ha kalas :/ Lite dåligt samvete av att skicka iväg dom. Men som sagt, va för deras skull. De skulle aldrig orkat! Men de va nöjda med det tidiga "kalaset" som vart på morgonen :)
Strax innan två kom Sara o Emma o hämtade barnen. Det gick jätte bra! DÅ åkte Patrik o hämtade tårtan o jag började fixa me allt här hemma. Stressad till tusen!! Skakade!! O vid halv tre (öppet hus började kl 15) märkte jag att frostingen till cupcaksen inte skulle räcka, så Patrik fick köpa mer. I myskläder (men me fixad frisyr o sminkad) kl tjugo i tre dök mormor upp!! Vart till o springa in i sovrummet o snabbt byta om!! Fixade klart o efter kl fyra började de flesta strömma in. OJ vad många som kom!! Såååå himla kul!!!! Jag svävade på moln o kände mig såååå lycklig hela tiden!! Visst, det är inte lätt o försöka va social me alla. Men gjorde mitt bästa! Strax innan kl åtta dök Nathalie o Emil upp o då va mamma, pappa, Amanda, Kriss me fam kvar. Vi (utom Nathalie o Emil) beställde pizza ;) Sen dracks det lite öl o cider! Efter ett tag va det jag, Patrik, Amanda, Nathalie o Emil kvar. Det vart en hel del snack o klockan rullade på! Kl tolv bestämde vi oss för o dra ner på stan, men måste erkänna att jag då va rätt trött :P Haha! Amanda gick hem o vi andra ut till taxin som aldrig kom. Efter att ha ringt o fått veta att vi skulle få vänta ännu längre (o Emil då skällt ut dom så jag kunde inte sluta garva, bra där!!) så bestämde vi oss för o gå till Max här ist :P Promenaden dit va nog den roligaste ever!! O där sen då, de stackarna som jobbade där o de få som va där o åt just då måste trott att vi va galna. Men som jag skrattade!! Herregud alltså!! När jag ser/äter lökringar kommer jag hädan efter tänka på Emil ( o då menar jag på ett roligt sätt, du förstår nog Nathalie) för som de strulade me dom där lökringarna alltså. O Emils reaktion va ju bara bäst!! HAHA!! Skrattade så tårarna rann!! O att man va över trött o lite lätt berusad på det gjorde ju sitt ;) Vägen hem va lika rolig den!
Väl hemma tog jag mig en dusch o sen vart det till o soooova!! Då va kl halv fyra :/ Haha! Kl sju på morgonen på söndagen vart jag väckt av Patrik som inte kunde sova längre. Galning!! Jag somnade snabbt om o sov till k 11 ;)
Vi åt frukost, plockade lite här hemma, packade ner tårta, cupcakes o bullar o åkte o hämtade barnen. Fikade där innan vi åkte hem. Kom hem vid fyra o åt middag o mös me barnen <3
Det hade gått hur bra som  helst för dom! :D

Jag fick en massa pengar, världens snyggaste väska o en present korg to löööv!!!

All, nästan, home made!!


Sååå himla nöjd me den goda fina tårtan!!!
 

Min fina syster <3 o jag...
 

Den fina presentkorgen....
 

Med handcreme, bodylotion, bodyscrub, champagne, te, ljus o världens godaste godis!! Min kusin jobbar på Ejes choklad o Stockholm. De tillverkar sin egen choklad, o gelehallon, av högsta kvalitè! Grymt gott!!!
 

Fick också massa blommor....
 

Morgon blommorna....
 

Älskar buketter som man kan ha på bordet!
 

Fick även två orkideer....


Denna är jätte hög!
 

O den snygga väskan!! Som ska få följa me i helgen o på weekend resan me älsklingen!!
 
Av mamma, Amanda, mina två mostrar o kusiner fick jag ett kort där det stod att lördag den 5 april på fm skulle jag va beredd me en övernattnings väska o "snygga" till mig så skulle jag bli hämtad. O så ska vi göra nåt. Har ingen aning om vad. Tycker det är väldigt jobbigt att inte veta vad :/ Hehe! Samtidigt som det ska bli jätte spännande o jag längtar!!! :D (fick ju även middag o Backstreet Boys konserten av mamma o pappa)
 
Av Patrik fick jag en weekend resa till LONDON!! :D Åker den 27 april på fm o kommer hem den 30 på em. Ska bli såååå himla kul!! Kommer sakna barnen o längta jätte mycket efter dom, Patrik me. Men vi ska ha det så bra o kul o njuta o koppla av!! :D
 
Känns som om det blir firande av mig hela April :P O jag kommer njuta av det!!!!
 
TACK ALLA för den bästa underbaraste födelsedagen ever!!! O nu är jag verkligen 30 bast!! O jag känner mig lyckligare än någonsin!!!!!!!!!!!!!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar