torsdag 31 mars 2016

Mysig em trots huvudvärk!

När jag hämtade barnen kl tre träffade vi på Martina o tjejerna. Vi bestämde att vi skulle leka ute tillsammans. Så Ida gick med dom (hon ville så gärna o Martina sa att det va ok, så gulligt!) så de gick hem hit o jag o Tim tog bilen ;) Jag hade kunnat gå jag me om det inte vore för mitt huvud....
Väl här hemma lekte de i drygt en timme innan de mööörka molnen drog in o vi alla gick hem. Tur det då det strax efter började regna. När vi kom in va det två trötta kids så de fick varsin frukt o satte sig i soffan. Sen duschade jag dom. Kände först att jag inte orkade men det behövdes o skönare o få det gjort innan middagen :) Ida ville ha en ny stjärnfläta o denna gång lyckades jag :D

Det syns ju att det är en stjärna denna gång, vilket man inte gjorde alls förra!

Jag ska flytta ut dom lite mer åt sidorna nästa gång. Det är långt ifrån helt prima, men det är bara o fortsätta öva. Nu MÅSTE jag lära mig o göra inbakad fläta oxå. Det är så himla kul!! Är ändå lite imponerad av mig sj då jag bara kunnat göra vanliga "enkla" flätor förut!
Det vart lite senare middag än vanligt så mannen hann hem innan jag hann börja med den. Så vi hjälptes åt :) 
Efter middagen drog han iväg för o träff Stefan. Jag o barnen mös framför barn tvn innan det va läggdags för dom. De har svårt o komma till ro o somna när det är så ljust ute. Även om de har mörkt i sitt rum (både persienner nere o mörkläggningsrullgardin) så är det inte så lätt o lägga sig när det är ljust ute ;) Glömmer sj bort kl ibland o blir förvånad över hur mkt den är fast det är så ljust. Men älskar't!! Att kunna va ute länge om em o kvällarna!!

I morrn är det jobb som gäller (hoppas sååå att huvudvärken är borta då!!) 9-13.15, hämta barnen o möta upp Martina o barnen här utanför o äta mellis ute :) Om det inte regnar vill säga ;) Är verkligen så himla glad att vi lärt känna varandra!! Barnen har så kul o leker så bra tillsammans :) O jag o Martina kan prata om allt!!  Ser fram emot sommarkvällarna tillsammans me deras familj, grillning o skoj!!
Är det fint väder i morrn blir det nog invigning av våran nya grill, grilla hamburgare ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar