måndag 21 mars 2016

Hinner inte riktigt me!

Oj vad det känns länge sedan jag skrev! Har velat, o tänkt skriva men verkligen inte hunnit! Ska FÖRSÖKA att inte göra ett för långt inlägg nu ;)
I fre kom jag aldrig till ro o vila utan åkte o handlade o hämtade sedan barnen kl ett. Fick ett samtal från min bror om att Isolde va magsjuk så middagen hos dom vart inställd :( Så himla trist! Va så länge sedan vi sågs! Vart ist tacos till middag här hemma (vi hämtade mannen/pappan ändå vid halv fem) så vi hann äta o röja undan i lugn o ro! Strax innan kl sex åkte vi till klädbytardagen i Alunda. Såååå mkt folk! Vi hade inte nå större behov av nåt så lät barnen kika o välja lite själva. Vart lite saker iaf....

Tim valde denna t-shirt o pirat byxor


O denna t-shirt :) Tröjan (superfin!) o skärpet hittade jag ;)


Patrik hittade denna fina klänning till Ida! 


O jag tröjan o byxor (typ pirat modell även dessa!) Ida hittade hello Kitty skärpet ;)


O så hittade hon denna fina klänning :)


Patrik köpte ett spel. Jag två böcker till barnen i kanon skick! Peter Pan o Sjöjungfrun :) O en pysselbok till Tim! :) Ida har länge velat ha ett munspel?! så när det fanns ett kunde vi ju inte låta bli o köpa det :P

Allt vi handlade där pröjsade vi endast 220kr för. Inte illa! :)
Barnen fikade smörgås o saft innan vi åkte hem. Va hemma strax efter kl åtta. Då div båda barnen så det va bara o bära in dom i deras sängar där de sov vidare <3 Vi förberedde för lördagens utflykt innan vi la oss....

Lördag dårå. Då gick vi upp tidigt. Lämnade barnen hos mamma o pappa strax efter kl 8 o åkte sedan till kungsberget :D Där mötte vi upp Towe o Stefan. Även syrran, hennes pojkvän, hans syster o hennes pojkvän kom dit :) Vi hade en toppen dag! Kunde åka ännu mer än sist. Jag körde även en svart backe ;) Hoppade lite över gupp o så! Patrik tyckte det va super kul o avancerade till röd backe! *stolt fru* ;) Det vart lite blaskigt på em o då va det riktigt tungt o åka!

Snöar!


Lunch paus. Jag o mannen delade på en veggie pizza ;)

Vi åkte inte hemåt förren vid halv fem. Jisses va trött o blöt man va då! Haha! Tog mig en vaaaarm dusch när vi kom hem o sen vart det soffläge ;) Ingen av oss orkade ner på stan el laga mat. Så beställde hem från food court i gamlis. Andra gången o kanon mat!! Tummen upp!! Strax efter kl nio slocknade vi :O haha! Söndagen sov vi inte så jätte länge. Tittade på en film, tvättade, dammsög, skurade golv o hämtade hem kidsen strax efter lunch. Se hade haft det så bra så!! Va på bio på lördagen me mamma o pappa :) Sen rullade resten av söndagen på! 

Måndag. Innebar jobb för mig. En låååång dag! 9-21. Men det gick bra. Jobbade 9-14 hämtade sedan sommardäcken till bilen hos min bror, sen till jobbet igen o vilade lite innan P-mötet började kl 16... Va hemma strax efter kl 21. Duschade o dök sen ner i soffan o joinade mannen som kollade på film! 

Idag då. Lämnade barnen kl 9, till sjukgymn kl 9.30, till ackis o tog prover o sen hem o åt lunch o nu ska jag snart iväg o hämta barnen. Tim ska på hörselkontroll på ackis kl 13.45...
Sen hem o dona lite innan barnens gympa kl 16.30....

Det vart visst ett väldigt långt inlägg ändå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar