måndag 7 mars 2016

Diagnos mm

Jag va ju som sagt till ackis idag. De är till typ 90% säkra att det är reumatism jag har, en inflammatorisk ryggsjukdom. Nu ska man lära sig o leva med det. Lära sig vad man kan o inte kan göra. O att acceptera det. Det är nog det svåraste! I morrn ska jag rehab träna för första gången sen innan sommaren. En del av mig känner att jag orkar verkligen inte! Men idag har jag så sjukt ont oxå :( Men en del av mig längtar!! Ska bli så skönt o komma igång! När det gäller reumatism så har det hittills bara haft positiv effekt med träning. Det gäller bara o göra det som känns bra, o att man inte får ondare.  Så det känns iaf lovande inför min träning... O det är ju reumatismen som gör att mina revben bråkar. Pga inflammationen... Finns säkert massa mer o skriva om detta. Men det får räcka för nu ;)

Jag hann iaf me en liten stunds vila efter jag hade ätit lunch. Hade verkligen ingen lust o ta mig ut i rugg vädret men det va bara till o bylsa på sig o gå. Vi gick sedan skogspromenaden hem, den är lite roligare för barnen åtminstone :) 






De plaskade i pölar o samlade grejor för o göra en naturtavla hemma sen :) det va Idas idé ;) Väl hemma kom Jonna o lekte tills det va dax för middag. Vart som sagt pannkakor. Sen rullade kvällen på.

I morrn ska jag som sagt träna, kl 8.30. Sen till ackis IGEN (suck!) för o ta prover vid 10.30. O efter det ska jag möta en jobbarkompis på Gränby o äta lunch. O kl 14 ska jag till sjukgymn o rätta till några av mina revben som åkt snett... O sen är det bara till o hämta barnen direkt. Hem o förbereda middag innan de ska på gympa kl 16.30... En fullspäckad dag me andra ord. Phu! 
Ska ta fram träningskläder o förbereda lite innan jag ska gå i lägga mig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar