onsdag 2 mars 2016

Bättringsvägen?

Pyttsan heller!!!

Ner krupen i soffan o mår sämre igen!! :(( Har lite feber o halsen, huvudet o kroppen värker som faaan!!

Patrik lämnade barnen i morse. Jag orkade mig inte upp förren närmare nio tiden. Käkade frukost o sen fick jag spunk på allt här hemma o kände nig ändå hyfsat ok. Så röjde hela barnens rum där ALLT va framme. Varken jag el Patrik har orkat tjata på barnen o städa. Dammade o dammsög därinne. Plockade sedan fint i resten av lägenheten o dammsög oxå resten av lös rum. O tvättade. Sen va jag helt slut o har legat sedan lunch ungefär. Mamma hämtade barnen på förskolan o de åt oxå middag där. Så vi hämtade dom efteråt. Stannade o pratade lite me mamma o tog oxå me en matta vi ska testa i vardagsrummet. Tycker inte alls om den vi har längre...
Vi gick hem, tog mig en dusch o sen läste jag kvälls saga för barnen. Jag va in en sväng på loppis poppis som öppnat bredvid Willys o hittade två fina böcker till barnen. En me Nicke Nyfiken (för 20kr) o en me tåget Chugington (för 10kr) helt lagom pris för två fina böcker ;) Vi läste Nicke i kväll.
Just nu ligger jag som sagt helt utslagen i soffan. Ska gå o lägga mig. Orkar inte ens kolla på tv....
I morrn ska mannen jobba har han bestämt. Jag lämnar barnen o sen hem o vila. Ska byta deras sängkläder oxå. O allas handdukar. Vi bytte våra sängkläder i sön el om det va i mån, kommer inte ihåg. Men sist jag bytte åt alla kände jag att det vart föööör mkt tvätt, så delar upp det lite nu. Men annars består väl dagen mest i o vila. Hämta hem kidsen, duscha o bada dom, laga middag o sen är mannen hemma. Hoppas verkligen jag känner mig piggare i morrn. O OM jag gör det, ska jag ändå se till o ta det lugnt!! 

Måste bara visa vad Ida kom in o visade i morse innan dom åkte....

Hon hade bett pappan o göra TRE tofsar. Såklart han fixade det ;) Det vart faktiskt jätte fint! :)

Godnatt på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar