tisdag 1 mars 2016

Snällaste mamma! <3

Igår kom hon me mat till oss. Jag smsade o frågade vad dom skulle äta o om hon ville komma hit me lite :P Skojade lite ;) Men hon svarade att hon gjorde nå gott me kyckling i ugn o att det skulle räcka till oss. Så strax efter fem dök mamma upp med sååå god kyckling. Det enda jag behövde göra va o koka ris. Men faktiskt, det va knappt jag orkade det... 
Idag när jag va till sjukgymn o beklagade över min träning som aldrig kommer igång så sa hon att jag absolut inte fick träna när jag mår så här. En del av mig förstår det såklart (blir ju slut bara av att gå från ett rum till ett annat här hemma) men en del av mig vill bara skita i det o köra på! Men som sagt, hon sa vi kör nästa vecka OM jag är frisk. Annars veckan därpå.... Jag ska ju liksom börja jobba på fre nästa vecka :/ 
Jag åkte sedan o hämtade Idas medicin o köpte me apelsin o jordgubbar hem som jag åt direkt när jag kom hem. Men jag va helt slut då så slog på en film o sen sov jag ett tag. Mannen är oxå hemma o han har mest legat i soffan idag. Han fick iof lämna barnen i morse. Sen hämtade jag dom vid halv tre. Kom då på att de ju skulle på gympa idag. Smsade mamma o frågade om hon ville gå me dom o de ville hon. Så strax efter fyra hämtade hon dom. Så behövde dom inte missa den bara för att vi är sjuka... Patrik åkte o handlade lite, sånt som va slut o som behövs så som smör, ost, mjölk mm. När han kom hem slocknade han på soffan. Jag hittade en matlåda me kasslersås i frysen så kokade upp pasta, pastahjul ;) o värmde på såsen o så fick det bli morotsstavar. Strax innan halv sex kom mamma o barnen hem, det hade gått så bra så! :) Så vi åt o sen va det min tur o krascha i soffan... Det är typ så det funkar för mig o mannen just nu. Man gör ett ryck o sen är man helt slut!! Så jag o barnen låg i soffan o mös o kollade på Netflix tills det va dax för dom o sova... Det verkar som om de redan har somnat, tröttisar <3
Patrik är hemma i morrn me. Han hoppas på o kunna jobba på tors. Jag tycker han ska va hemma hela veckan för o verkligen bli frisk. Han orkar ju inte me som man ska.... Men han går ändå år rätt håll, medan jag bara blir sämre :(
Mamma kanske skulle hämta barnen i morrn o ta me dom hem en stund, hon fick se vad hon orkade i morrn. Men hon ville så gärna få va lite längre stund me barnen o när man mår så här tackar man inte nej till det :) Får man passa på o vila. Just nu LÄNGTAR jag till o få storstäda! Helt sjukt! Haha! Men det blir så snabbt stökigt när båda två är sjuka. Vill bara bli frisk så vi kan göra det fint här hemma. Kunna krypa upp i soffan på kvällen, tända ljus o koppla av o se ett städat hem. Inte som nu när det är saker överallt!! Vi har ju fortfarande saker från förrådet inne oxå. Men nån gång blir vi väl friska ;)
Blir ingen bild idag, har inga roliga. Ska bespara er från för många sjuk bilder på mig :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar