lördag 12 mars 2016

Ännu en härlig vår dag!

Jag tog mig sovmorgon till kl tio i morse ;) Då hade jag iof varit uppe me barnen kl 6.20, myst en halv timme o sen upp igen vid 7.10, sen fick jag äntligen fortsätta sova ;) Gårdagens värk tog verkligen musten ur mig!! Vi har en mysig fm o efter lunch drog vi till Gränby....

Idag åkte vår jackorna på....


O gympa skorna! 

Patrik o Tim släppte av oss tjejer på Gränby. Lovade Ida när hon tog sin 5-års spruta att hon o jag skulle fika. Men så va Tim sjuk då, o sen Ida o sen jag o Patrik så veckorna rullade på! Men nu vart det äntligen av! Vi gick först till Starbucks men inget där lockade Ida utan hon ville ha glass ;) Så det vart kvantum fiket....

Hon tog två kulor glass, vanilj o choklad :) O en Festis. Jag tog en Cola zero ;)

Man ser en liten mini Pet shop som står på bordet. Den fick hon för hon sovit så många nätter i sin säng :) Sen fick hon handla nya örhängen. Om två veckor ska dom hon har bytas så nu valde hon ett par fina rosa fjärilsörhängen :)
Efter det gick vi o köpte en present till Martina o Patriks bebis Bonnie! Köpte även en liten sak till Elise o Joline, de har ju blivit storasystrar ;) Ska nog träffa dom på ons så då får dom presenterna då :) Sen handlade vi ett par gympa skor till Tim (typ mockasiner, men måste byta dom till en storlek större..) O efter det mötte vi upp Patrik o Tim på kvantum där vi handlade lite o sen åkte vi hem. Åt mellis tillsammans o så gick barnen o Patrik ut. Jag satte igång me middagen som tar ett par timmar o laga! Efter ett tag ute kom barnen in o hade med sig kompisarna Lilly o Aija in så de lekte ett tag innan vi skulle äta. Helstekt fläskfilé i ugn me mumsig sås, pressad potatis o fetaostsallad! Gotteligott!! Efter det vart det film mys me lördagsgodis för barnen. De somnade sedan rätt snabbt, de va så trötta så!! Vi har myst lite framför tvn men nu tänker jag sova. Revbenen tar kål på mig!! Fan så jobbigt det är o andas o röra sig! Gah!!!!
I morrn har vi bestämt träff på Leos me en kompis till Tim o hennes föräldrar. Som han längtar!! Ida ska oxå me :) Kl tio, när dom öppnar, tänker vi va där!
Sen kl fem ska jag va i Almunge ;) Ska ääääntligen få mina naglar snygga :D Ska göra förlängning o så får vi se om det blir vanlig fransk el vad det blir :) 

Godnatt på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar