söndag 22 november 2015

Så va även denna helg slut...

Alltså helgerna går bara föööör fort!!!! Jag som varit van me tre dagars helger sen jag började jobba efter mamma ledigheten har väldigt svårt att anpassa mig till två dagars helger. Vet inte vilket som är bäst/skönast egentligen, fem korta dagar el fyra lite längre o en extra ledig dag... Tanken va att detta skulle va bättre för min kropp, men det är ingen skillnad. Så kanske skulle ändra tillbaka till fyra dagar...
Men iaf, igår vart det ju INGET gjort här hemma. Jag träffade ju Sara o vi åt sååå god pizza!! O chokladbrownie till efterrätt :P Vid nio kom jag hem o då va Camilla o Richard tillbaka (de hade varit iväg en sväng) de alla satt o kollade på film o trots att jag va sjukt trött lyckades jag hålla mig vaken tills de åkte strax efter kl tio ;) Idag vaknade Tim tidigt så han o jag tog me våra täcken o la oss på soffan. Han tittade på DJ o jag slumrade. Ida vaknade inte förren närmare halv nio! ;) Det märks att hon börjar bli större, vi lägger dom ju vid sju o inom 5-15 min sover Tim, men Ida somnar oftast inte förren närmare halv åtta, åtta. 
Jag o barnen åt frukost o sen fixade Ida o jag oss iordning o åkte upp till Gränby. Köpte en tomtedräkt till Tim (byxa, tröja o luva) inne på Lindex. Man får passa på för det tar slut snabbt nu!! Hittade EN i hans strl. Förra årets va lite liten så den ville han använda som pyjamas ist ;) Sen hittade vi jul outfiten på H&M till dom båda. En jätte fin skjorta me slips o pullover (heter det så??!) till Tim, han vart super glad!!! O Ida köpte en klänning me bolero oxå jätte fint!! Henne måste man ha me så hon får prova sj o känna sig för, hon är ju rätt kräsen om det skulle stickad nånstans el nåt :P Sen gick vi in på kvantum o storhandlade. Ida kom me massa pepparkaksformar o jag tyckte väl oxå vi kunde lägga till några i samlingen ;)

Ängeln o granen valde jag ;) Ida valde hästen o kaninen. Krokodilen tänkte vi att Tim skulle gilla ;) 

När vi kom hem va mannen o Tim ute o röjde på uteplatsen (det är näääästab klart) o gjorde fint. De hade varit iväg o kastat massa. Bla våran allra sista barnvagn :(( O det va oxå våran första... Det känns i hjärtat... Lite ledsamt, så många minnen. Men de är ju så stora så de åker inte o man kan ju inte ha kvar den bara för att! De satte upp utebelysningen oxå o det vart så mysigt o fint :) Innan de gick ut hade Patrik hunnit klippa Tim oxå, det vart jätte bra! :) Jag packade upp kassarna medan barnen lekte ute, fixade lunch o vi åt. Sen åkte mannen o Tim iväg till Net on net o köpte dessa....

En VARSIN bärbar dvd....

Tanken är att de ska ha dom i bilen. Förra året fick de varsina surfplattor som de kan spela o rita på mm. Jag laddar ner spel o det är VETTIGA spel. Lär spel, pussel, rit app o sånt. Så de använder de oxå. Men ännu bättre blir det nu när de kan kolla på film oxå :) O de behöver inte se på samma heller, o hörlurar har de fått till ;) Vi åker ju till Göteborg om knappt två veckor, då kommer dessa till hands :) 
De fick oxå svänga in på kvantum då jag, glömsk som jag är, glömt några saker. Medan de va iväg plockade jag fint här hemma, tvättade o dammsög. Me sällis av min prinsessa <3 
Sen rullade em på me matlagning, middag, dusch o bad av barn, mig själv ;) rengöring av badrummet o när barnen hade lagt sig klippte jag Patrik o sen satte jag igång o började stryka, det ni!!!

Framför tvn ;)

Jag stryker ytterst sällan, men dessa julgardiner måste strykas!! Så nu sitter gardinerna uppe i ALLA rum!! Skönt! O det är välstädat o fint här hemma igen ;) redo för en ny vecka?? Nja, men den kommer vare sig man vill det el ej! 
Denna vecka är det, förutom jobb dårå, p-möte på tis, vilket innebär en 12-timmars dag... O sen har jag ett utvecklingssamtal på tors....

Nu ska jag sova! Natti!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar