lördag 7 november 2015

Mass inlägg!!

Tycker ibland bättre om o göra flera inlägg när det är helt olika saker man har att prata/berätta om! Nu kommer ett om denna dag i övrigt ;) Läkarbesöket gick över förväntan! Han förstod mig o såg i min journal att jag 2010 hade för lågt värde på sköldkörteln. O då det INTE blir bra utav sig sj så lär det visa samma idag... Suck!! I FEM jävla år har jag behövt må såhär i onödan!! Så jävla arg man kan bli på sjukvården alltså!!!! Denna sjukliga trötthet jag har, skulle kunna somna närsom varsom. O viktuppgången , skakningarna, minnesluckorna, att antingen frysa som fan el svettas som fan, mm mm, ALLT detta beror på den där jävla sköldkörteln som inte sköter sig! Det togs även en massa andra prover....

SJU rör me blod togs....

Va in o kikade på min journal o flera prover va redan klara. Såklart visade sköldkörtel provet för lågt, även några andra jag inte förstod mig på, men oxå B12. Läkaren sa att jag me 99% säkerhet kommer att få medicin mot detta, alltså levaxin. Även om det skulle ha visat på gränsfall skulle jag fått lite. Nu låg jag en bit under. De som fått denna medicin säger att skillnaden är som natt o dag. Ämnesomsättningen kommer bli bättre (thank God!!) o även tröttheten. Jag försöker att smälta detta. Sååå glad att jag äntligen kan få hjälp. Att slippa somna i soffan varje kväll runt halv sex, sex. Vilket ju oxå rubbar nattsömnen. Att va sjukligt trött heeeela tiden. Att när kl ringer kl 7 känna det som om jag inte ens får upp ögonen. Samtidigt är jag så jävla arg!!! Jag hade kunnat få hjälp för FEM år sedan!!! Eftersom man varit gravid o sen haft små barn i så många år efter det har man ju trott att tröttheten o vikten berott på det. Men nu är det så länge sedan Tim kom o det har inte blivit bättre, utan värre... Jag måste komma över det o sluta älta det. I slutet på nästa vecka el i början av veckan därpå ska min läkare höra av sig om proverna. Jag vill bara börja me levaxinet NU!!! När vi ändå vet vad problemet är... Men som sagt, är glad att jag slapp sitta o övertala o tjata, han såg ju sj o insåg att proverna behövde tas....
Åkte sedan till jobbet. Fredagar är så lugna. 6 barn idag. Kom ju lite senare så blev bara 3.5 timmes jobb innan jag åkte o hämtade barnen. Vi åt mys mellis me tända ljus o några pepparkakor ;) Sen lektes det ett tag. Jag la mig på soffan me barnen strax efter tre o halvslumrade. Jag orkade inte hålla ögonen öppna längre... Vaknade till o lagade middag samtidigt som jag lekte me barnen ;) Vi hade väldigt kul!! Hahaha! Mannen kom hem o vi skulle äta men jag kunde inte. Tyckte laxen luktade dy/skit!! Har aldrig tyckt det förr. Tyckte inte barnen skulle äta men mannen kände ingen lukt o tyckte det smakade gott :/ Så dom tre åt medan jag la mig på sängen o andades. Va ju hungrig men va på väg o kräkas av lukten. Behövde bara få va lite ifred ;) Sen rullade kvällen på med de vanliga rutinerna. Jag kom ju på nu att jag fortfarande inte ätit nå!! :O Aja, nu är det ju ingen idé. Nu tänker jag sova!

I morrn ska jag en sväng till Gränby. Köpa pappas födelsedagspresent, lite annat krafs, lämna tillbaka kläder på KappAhl, o handla lite på kvantum. Annars så är det inget spec inplanerat! Skönt!

Godnatt på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar