måndag 2 november 2015

En tiiiidig morgon väntar!

I morrn ska jag ta bussen som går 7.25 här i från till ackis. FÖR tidigt för min del!! Men ska bli skönt o få det gjort. Det ska tas prover, nå vävnadsprov för o helt kunna utesluta inflammatorisk ryggsjukdom. Har tid kl 8.15 men det tar lite tid o åka buss. Tänker inte ta bilen när det är så smidigt me buss, det är dessutom den som går här utanför oss som stannar utanför ackis. Perfa! Patrik tar bilen o lämnar Ida på förskolan strax innan kl 8, o tar me sig Tim till sitt jobb. Så när jag är klar på ackis tar jag bussen till Patriks jobb o hämtar Tim o så tar vi bilen hem! Lovade Ida att även i morrn komma innan mellis :)

Idag då... Hann me två maskiner tvätt, men sen mös jag o Tim till flera filmer ;) Jag fick ju sån fruktansvärd huvudvärk som inte ville ge me sig... Fixade lunch till oss, sen hann vi mysa lite till innan vi cyklade o hämtade Ida som hade haft en bra dag :) Både när vi cyklade o lämnade henne o när vi hämtade henne hostade Tim nästan konstant, alltså så fort vi är ute. Måste va luften! Han satt såklart i cykelsitsen bakom mig så han ansträngde sig inte... Men hostan sätter igång så fort han börjar leka oxå. Tycker så synd om honom! Ringde oxå vårdcentralen o frågade om hans näsa. Så han ska dit på ons o få den kollad. Se om det "endast" är ett sår som går upp hela tiden, el om han behöver remiss till öra/näsa/ hals kliniken för o få den kollad. Usch, gillar inte sånt... Att bara titta in o lysa i näsan går väl an, men inte om de ska in me nåt för o kolla :/ Det går ju liksom inte me nån som rör sig hela tiden.. Aja, vi får väl se... 
När vi kom hem efter att ha hämtat Ida lekte barnen lite. Men Tim har ju ingen ork o bryter ihop för allt, han förstår inte att han behöver vila. Så länge han inte har 40 graders feber är han inte stilla. El ja, idag den stunden Ida va på fsk va han faktiskt lugn, o det är anledningen till att hon får gå. Så han får vila lite. O då Ida är så pigg o har så kul på fsk så gör det inte så mkt! ;)
 Jag fick för mig o möblera om lite. Barnen har ju en hel hylla i köket me pyssel grejor, spel o pussel. De har oxå haft sitt lilla bord o sina stolar där, o lek köket. Men det är alltid MASSA pyssel grejor på det lilla bordet så de sitter ändå vid värst köksbord. O då lilla bordet är belamrat är det inte lika kul o leka me köksgrejorna heller. Så nu fick bordet, stolarna o köksgrejorna flytta in i deras rum...

De lekte med det på engång ;)

I köket vart det rätt tomt....

Där köksstolarna är stod grejorna förut. Ni ser oxå hyllan till vänster, som är ett enda KAOS just nu... Hahaha! Det blir så när de pysslas så mkt. Men det ska röjas i ordning där!

De har ju varsina skrivbordsunderlägg så nu får de sitta vid köksbordet o pyssla ist :) Bättre o rymligare :)
Sen va det dax o fixa middag. Våfflor me tonfiskröra (till oss vuxna) o sylt o grädde till barnen ;) Tim lyckades, trots att han va sååå trött, att äta en hel våffla ;) Efter middagen drog mannen iväg o hämtade hem en säng till Tim :D Han ska nu få en likadan som Ida. Gissa om han är en glad o lycklig kille just nu!! Tror det kommer bli så bra så!!!! Han kom hem när barnen hade lagt sig o Tim hade även hunnit somna. Sen cyklade han iväg för o träffa Stefan. Tim har redan vaknat en gång. Så nu går jag o lägger mig så jag orkar upp i morrn ;) Ska bara lägga fram kläder oxå ;) Är lite nervös, gillar inte sprutor o skit :/ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar