onsdag 25 november 2015

Mat o lussebulls bak!

Vilken mysig em det vart me barnen. När jag lagade mat satt de o pysslade vid bordet o höll mig sällis :) Röran till potatisbullarna vart jätte god! O även salladen...

Vuxen salladen. Me morot o majs, lite matolja, vatten, salladskrydda o svartpeppar. Yammie!!!

O barnens ;)

Deras önskemål! :)

Efter maten drog ju mannen iväg för o fixa mina däck. Det visade sig va välbehövligt o nu åker vi på fyra nya vinterdäck till Göteborg! Känns bra! Jag tog hand om efter middagen o pratade sedan me mamma en stund. De har köpt biljetter till Pippi Långstrump teater åt barnen i julklapp! Gissa om dom kommer bli glada!!! :D De ska få åka me mamma o pappa till Stockholm o äta o gå på teater! Så mysigt! Den är den 28 dec o då de åker vid halv ett o jag börjar jobba kl 11 så behöver inte barnen va på förskolan utan får en extra dag ledigt :) Me lite trix får nog även de ett litet jullov ;) Eftersom vi sen åker till Thailand i slutet på januari så behöver semesterdagarna sparas till dess. Men de får nästan en vecka ledigt vid jul, o så går de max två dagar innan jul o två dagar innan nyår. Blir nog bra trots allt! Vill alltid ge dom extra mkt ledigt vid jul oxå. Förra året hade vi nästan 4 veckor :P 
Nu hamnade jag in på nåt annat...
Ida gjorde pärlhalsband innan de skulle lägga sig o jag tittade på medan Tim mös i mitt knä. Han somnade sedan snabbt! Inte så konstigt kanske... Hoppas verkligen han sover i natt!!! Ida tog nästan en timme på sig, som vanligt. Jag började baka lussebullar. Vilket jag ångrar. Det är oxå nåt min kropp inte klarar av... Hatar att det ska va så!!! Men nu är de snart klara... 

Innan gräddningen...


O efter...

Mannen kom hem nu så när han har duschat ska vi ta oss en fika me lussebulle o julmust :) Massa tända ljus i lägenheten, så mysigt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar