onsdag 25 november 2015

Har trots allt gått rätt bra...

Alltså fy vad jag mådde i morse alltså!!! Vi lämnade Ida vid nio, o det gick jätte bra. Åkte sedan till Willys o köpte hem lite lunch (soppa till mig) o så köpte jag blommor, två julstjärnor :) När vi kom hem startade jag en tvättmaskin o sen slog jag igång en film till Tim o så mös vi upp i soffan. Jag me en kopp kaffe. Sen slumrade jag en liten stund. Sååååå välbehövligt!!! Hängde sedan tvätt o startade en ny maskin. Sedan åt vi lunch. Efter det kände jag mig faktiskt lite piggare. Hängde mer tvätt o slängde oxå in Tims nya tomte kläder i maskinen. O så fick vi ett ryck o tog fram juldukarna till köket o vardagsrumsbordet. O så ville Tim ha deras julstjärna så satte upp den o alla adventsstakar i alla fönster ;) En julstjärna ska upp i mitten i köksfönstret oxå. Nu ska de inte tändas än. Tänkte vänta tills fre iaf, då är det trots allt 1a adventshelgen ;) Men skönt o ta lite i taget faktiskt. På fre o lör ska vi baka pepparkakor (idag tog de vi gjorde sist slut :P) o lussebullar. Om jag orkar gör jag en sats lussebullar i kväll o så får barnen hjälpa mig me en i helgen ;) O på sön, när Isadora o Isolde åkt hem ska resten av dukarna o alla tomtar fram :) 
Iaf, när Tim o jag hade fixat fram det va kl kvart över så då åkte vi o hämtade Ida :) Hon tyckte vi kom för tidigt, hon hade så kul :) Va ute o lekte o va sååå lerig :P Vi åkte sedan till Patriks jobb o la in ett par nya vinterdäck i bilen. Nu är alla fyra nya. Känns skönt! O extra skönt att det är gjort innan vi åker till Göteborg. Patrik ska iväg efter middagen o fixa dom. 
När vi kom hem dukade vi upp mellis....

Mysigt me röda ljus :)

Sen har barnen badat o duschat, jag har startat 4e maskinen tvätt. En klänning som ska tvättas i 30 grader. Passar på så det är gjort! Nu ska jag snart börja me middagen. Blir potatisbullar, sylt (till barnen) o en röra me stekta champinjoner, lök o créme fraish till mig o mannen. Gott me nåt lite mättande till :) o så sallad såklart!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar