söndag 29 november 2015

1a advent hemma hos oss!

Kan ju börja me natten som vart bättre än förväntat! Isolde vaknade vid tjugo i tio o efter ett tag gjorde jag mig klar o la mig ja me. Tog ett tag för henne o somna om men hon låg tyst o stilla i sängen så länge jag låg där :) Måste säga att jag blev lite nostalgisk när jag låg bredvid henne  (nere vid våran fotända o hon i resesängen) medan hon drack välling. Tänk så många kvällar, i så många år man låg sådär. Saknar det lite. Men inte så mkt som jag trodde. Kändes mer skönt att ha kommit från den fasen om jag ska va ärlig ;) Ha så här nån gång ibland gör mig inget, men varje kväll o natt, nej tack! 
Sedan vaknade vi vid kvart i sju. Hon ropade: -Sannaaaaa! Lite försiktigt. Hörde då de andra tre i rummet bredvid som vaknade nästan samtidigt. De la sig o läste i Idas säng till närmare halv åtta :) Isolde la sig mellan mig o Patrik o mös lila länge. Sen la vi oss alla (förutom Patrik som sov vidare ;) ) i soffan o mös ett tag till....

Finaste kusinerna <3


Jag o Isolde <3

Vid halv nio vart det frukost dax....

O såklart tändes första ljuset :)

Efter en stund klädde vi på oss o gick ut. Tog me en massa hinkar o spadar o sandformar o gick iväg till en lekplats här bredvid. Jag o Patrik tog me oss en varsin kopp kaffe o så frukt till barnen. Så efter en liten stund hade de fruktstund :) När vi hade varit ute ett tag började det att regna. Patrik gick in i förväg för o hänga en tvätt (han har tvättat massor hela dagen, bytt sängkläder o handdukar!) när det började regna allt mer o vi hade varit ute i över en timme ville barnen in. Förstår dom....

Vore det inte för regnet hade vi kunnat varit ute ett tag till. Men vi behövde äta lunch oxå!

När vi kom hem, alla barnen fick klä av sig ute i trappen, de va såååå sandiga :P så höll Patrik på o fixa pannkakssmet <3 Alltså älskar honom så in i bomben alltså!!!! Han läste mina tankar! Barnen åt med god aptit o sen kom Cassi o hämtade Isadora o Isolde. Jag kände mig risig o Ida hostade lite. Så efter att ha röjt undan (mannen hade tom hunnit få undan säng o madrass o sängkläder efter Isadora o Isolde) så la jag mig på soffan o somnade! Halsen kändes inge bra o hade ont i hela kroppen. Hörde hur Patrik fortsatte me tvätten o barnen höll på me sitt. Tim hade lagt sig i sin säng o när Ida gick in o kollade honom hade han somnat! Det tar på krafterna o röja me kusinerna ;) Han fick sova en halvtimme innan vi fick väcka honom, strax efter halv tre. Annars skulle han inte somna i tid i kväll. Jag fixade lunch till mig (hade inte ätit) o barnen åt mellis. Sen dividerade o velade vi mellan o åka ner på stan el ej. Det hade ändå slutat regnat. Jag kände mig ju inte alltför pigg o Ida ville julpynta ;) Kvart över tre bestämde vi oss för o åka o strax efter halv fyra satt vi på bussen. Så smidigt så! Den går ju till svandammen så riktigt nära slottet! Dealade me Ida att vi kunde se fyverkerierna men hoppa restaurangen o ist åka hem o pynta. Så det gick hon me på ;) Fyverkerierna va sååå häftigt o sååå fint!! Vi fick kanon platser oxå!!!



Trädet som man ser störde inte alls som man kan tro!


Förstår mig inte alls på dom som inte har hörselkåpor på små barn, inte ens på bebisar. Farligt ju då ljudet är högt!!


Barnen dansade till musiken o hade det jätte kul!! Ida ångrade sig inte alls att vi åkte ner :)

Vi gick sedan direkt till bussen. O vi hade tur att de va mkt trafik, kom till busshållplatsen tre min efter att bussen skulle ha gått, men den va försenad o kom precis när vi kom. Skönt! Då slapp vi vänta 20-30 min....
Gick till Willys direkt när vi klev av bussen. Barnen hade önskat korv me bröd till middag o då vi inte hade korv hemma fick det bli middag för dom där ;) O så kunde vi handla bröd på en gång då det va slut. O middag me hem till mig o mannen. Så när vi kom hem va vi trötta o lite frusna. Ida o jag tog varm dusch o sen vart det till o ta fram all jul pynt. Hon är en hejare på o pynta! :) Patrik drog av halva lägenheten me dammsugaren o sen duschade han o Tim, Tim badade oxå en stund. De kom i säng lite senare än vanligt men inte så farligt. De babblade typ 20 min innan de till slut somnade ;) Jag o mannen åt sen middag, jag va såååå hungrig!! O tittade på the Unit. Jag har sedan röjt undan det sista o gjort fint till kommande vecka :) Känns alltid skönt! Blir ju en kortvecka detta, vilket alltid är trevligt ;) O morgondagen börjar med en sovmorgon (även om inte barnen sover länge behöver vi inte stressa upp en tid) bra start på måndag o börja kl 11 :) 

Nu är även julstjärnan på plats i köksfönstret. Så himla mysigt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar