måndag 16 november 2015

Måndag morgon

En ny vecka drar igång... Idag önskar jag verkligen att vi haft en ledig dag. O bara kunnat mysa o pyssla... Min julkänsla blir allt starkare. Vill fram me allt julmys! I år kommer vi vara barnvakt åt min brors barn på 1a advent. Så det blir till att börja pynta redan nu i helgen. Mörkret o tända ljus, plus en kopp te me julsmaker....

Alltså inge kaffe idag ;) Med min hals känns det godare me te....

Hade en riktigt mysig morgon me mina två små hjärtan... Så tråkigt att mannen måste börja tidigt på måndagar. Men alla andra dagar hinner vi mysa alla tillsammans innan det är dax o kliva upp. Det är väl det bästa me mitt schema jag har nu. Att jag börjar rätt sent (kl 11 mån, 9 tis, tors o fre o kl 8.30 ons) o så slutar jag ju rätt tidigt me. Håller fortfarande på o funderar på vad vi ska hitta på för julpyssel till barnen, som de kan ge bort till dom de får julklappar av. Det ska ju vara något användbart tycker jag... Lutar åt antingen jultomte av tallkotte o hänga i granen, gjuta gips o göra värmeljushållare el göra granar av koner... Måste fundera lite till. Men börjar bli dax o börja snart! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar