söndag 1 november 2015

1 november

Då går vi in i sista höstmånaden. Oktober försvann i ett naffs. Det va nyss 1a oktober o redan november. Helt sjukt. Men har ju varit såååå mkt hela oktober. Roliga saker för det mesta :)
Även november innehåller mkt skoj! 
Denna dag då. Oj så vi har städat! Medan Ida o Patrik va iväg hann jag plocka (o det va verkligen grejor ÖVERALLT!!!) dammsuga, damma, skura golven o bädda rent till oss, o tvätta två maskiner o vika en. Tim tittade mest på tv o FÖRSÖKTE ta det lugnt. Men han har sååå svårt med det! När Patrik o Ida kom hem hade de med sig kassar me massa mat :) Så nu är kyl, frys o skafferi välfyllda oxå! Jag tog tag i barnens rum o plockade ordning på alla leksaker, dammsög o dammade. Patrik fortsatte o putsa fönster. Han hade bara gjort några igår. Nu är ALLA både utvändigt, invändigt o emellan rena. Vilken skillnad det blir alltså, så jäkla fint!! Jag kan ju inte putsa fönster pga min kropp. Så är så glad att mannen gjorde det! Ida va ute o cyklade medan. Sen duckade vi lite till middagen. Skar upp alla grönsaker. Sen va jag tvungen o sätta mig. Heeelt slut i hela kroppen, o ryggen värker som fasan :(( Så mannen stekte köttfärsen o gjorde klart det sista. Ida dukade :) Sen åt vi tacos, länge sedan nu o det va riktigt gott! Tim åt bara några chips. Han har ätit så lite dessa dagar, men är ju inte lätt när man är sjuk...
Efter maten tog jag hand om disken o Patrik duschade barnen. Sen hann vi mysa lite....

Tim mös i min famn <3


Här är iaf en piggelin ;) Hon satt o rita, klippte o limmade lite. Kom sen me en jätte fin teckning till hela familjen <3

De kom i säng lite senare. Jag läste saga o sen somnade Tim rätt snabbt. Men hostandes... Han VÄGRAR hostmedicin. O försöker man få i honom det spottar o fräser han så det bara kommer ut... Önskar han kunde förstå att det är för hans bästa... Ida har inte somnat än men hon brukar ta lite längre tid på sig :) Hon ligger iaf tyst ;) Går in lite då o då o tittar till henne :) 
Jag hoppas verkligen vi får en bättre natt i natt! Känns verkligen såååå skönt nu när ALLT är städat o fint. Det doftar gott här hemma o det är STOR skillnad mot i morse. Nu kan jag koppla av! Jag o mannen jobbade verkligen som ett team idag o det vart ju bara sååå bra!!! Allt klaffade, vi hade på morgonen bestämt vem som skulle göra vad o lagt upp det så det vart inge tjafs el gnäll, vi gjorde det vi skulle :)
I morrn blir Tim såklart hemma. Jag är hemma med honom. Ida ska gå till förskolan mellan 9-14 typ. Hon tyckte det va så tråkigt i tors när hon va hemma o inte kunde göra så mkt för att Tim va sjuk. Så jag sa att hon kunde få gå en stund o hon fick bestämma när hon skulle hem. Känner att Tim verkligen behöver få vila i morrn på dan. O Ida är ju pigg o glad som en lärka så det blir nog bra för henne! Hon slipper ju gå till 16.30 iaf ;) 
I kväll då... Jag sitter här i soffan me tända ljus o njuter av hur fint det är här hemma :) Köpte en kalender o ha i handväskan som jag tänkte fylla i lite i. Får se om jag hittar nå o titta på sen :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar