torsdag 12 november 2015

Morning face...

Ni vet (el ja, vissa av er iaf!) när man sovit skit i flera veckor, flera månader, flera ÅR! Ja, tillslut ser man inte klok ut på mornarna...

Svullna röda ögon...

Jag orkar inte gå tillbaka till när barnen va bebisar, men ända sen dagen de föddes så har jag inte kunnat sova. Självklart finns det bättre o sämre perioder. Men nu när jag har sån fruktansvärd värk praktiskt taget varje dag, varje natt så är min sömn SÄMST!! Jag sover ca 2-4 timmar per dygn, ni kan ju fatta hur man mår då?! Jag kan inte heller skylla på barnen. Liiiiite kanske. Ida vaknar ju varje natt o kommer in till oss (hon sov hela nätter själv utan o vakna från när hon va 3 mån till 9 mån, sen vände det. O det har varit nattskräck mm) men hon kommer in tyst, lägger sig på madrassen, jag går o hämtar hennes täcke o kudde, följer me henne till toan om det behövs men sen somnar hon om, utan problem. Tim hade några små perioder när han va riktigt liten då han vaknade lite. Sen har det bara varit om han är på väg i bli sjuk. Men nu, sedan nästan FYRA veckor tillbaka kommer han in till oss, lägger sig emellan oss o så näääära mig han bara kan komma, o så ska han gosa?! Mitt i natten?! Det är ju mysigt i sådär nån minut, inte TVÅ-TRE timmar!! O jag kan inte somna om alls sen. Ibland har jag fått lägga mig på soffan utan att han blivit hysterisk. O då somnar han ju om snabbt, när jag inte ligger där. 
I förrgår frågade vi honom varför han kommer in till oss. Då säger han att han vill vara med oss. Jag förklarade att vi kan vara med varandra på dagarna. På nätterna sover man. Till det hela hör ju oxå att han förra veckan fick en loftsäng han me....

Gissa om han vart lycklig!!!

Jag pratade även me honom i förrgår om att på natten sover man i sin säng. Att både han o jag mår bättre om vi får sova i våra egna sängar. Att man annars inte orkar me dagen, man blir trött o inte orkar leka. DEN natten sov han HELA natten i sin säng!! Så jag sa även det igår, lite mer kortfattat, o natten till idag sov han oxå i sin säng ;) Får se hur det blir i natt ;) Jag sov ju dock ändå bara några timmar o låg sedan vaken resten av natten. Men det är skillnad, jag KAN somna om om jag lyckas om han inte ligger bredvid mig. Möjligheten finns! Plus att han är piggare om han får sova på natten. Så, det va det de!

I morrn lyckades jag få en tid hos min sjukgymn efter jobbet. Är så jävla glad!!! Jag har flera revben som sitter snett o som gör så jävla ont!!! O då vi ska bort i helgen känns inte det nå vidare kul... Jag har haft så här hela veckan o är heeelt slut pga det!!! Smärta tar på en...

Nu tänker jag faktiskt ta o sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar