lördag 28 november 2015

En mysig lördag!

Barnen sov IGEN hela natten i deras sängar. Strax innan kl sju vaknade de. Då kom de in o mös me oss ett tag innan dom o Patrik gick upp till soffan. Jag sov vidare till kvart i tio. Såååå skönt!!! Åt sedan frulle o fick sällis av Tim som gjorde pärlhalsband :)

:)


<3


Ida kom me ett stort lego hus hon hade byggt, så himla fint! Imponerad över hur de kan bygga så otroligt fint, häftigt o stort!! :)


<3

Sen städades det fint i barnens rum. O dammsögs där. Resten tar vi i morrn ;) Sen fick barnen lunch o efter det åkte Ida o Patrik iväg. Först till City Gross där de va länge. De hade nån köttauktion så det styckades på plats o så fick man va me o ropa ut pris. Patrik "vann" en fläskfilé, svensk färsk jätte fin för bara 70 spänn! O så nån ryggbiff. Han spara 300 spänn bara på dom! Sen köpte de oxå lösgodis, 1.95 kr/hg typ gratis ju! Det vart en hel del :P Efter det drog dom upp på Gränby. Gick bla in på Lindex o köpte trosor till mig :P Fick ett par av Patrik när jag fyllde år som jag älskar! O behövde lite fler, han köpte tre par nu (ett par vita o två par rosa) ska köpte tre par svart sen (de va slut nu) Medan de va iväg cyklade jag o Tim till MM o köpte Frost klistermärken till Ida (har ett stjärnsystem till dom så de får en stjärna för varje natt de sover i sin säng, o efter ett visst antal får de köpa nåt litet som belöning :) Hade det för maten förut men nu går det bra där så då tog vi tag o sovandet ist ;) Självklart får de komma in till oss om de är ledsna el drömt mardröm el så. Detta me stjärna är för o peppa. Inget straff för fem öre, är emot sånt. Allt ska va o berömma det positiva. Aldrig bestraffa) köpte även julservetter o tuschpennor de ska få i julklapp (Tim glömde typ bort direkt när vi kom ut ur affären att vi köpt det :P ) sen gick vi in på Willys o köpte me oss varsin glass innan vi cyklade hem. Va inte alls nå skönt ute. Blåste skit mkt o regnade. Hua!! När vi kom hem åt vi glass o värmde oss under filtar. Sen fixade jag me Isoldes säng o bäddade till Isadora under Idas säng :) Patrik o Ida kom hem o han började me middagen. Jag slängde in en maskin tvätt o vek en tvätt. Sedan åt vi. Såååå gott!!! Efter det la jag mig på soffan. Va så himla trött. Kände mig lite hängig oxå... Slocknade o vaknade av att barnen satt o åt lördagsgodis o tittade på tv <3 Cassi kom inte me barnen förren tio över sju. Då låg redan våra barn i sina sängar. Men fixade Isolde o la henne o gav henne välling vid halv åtta. Strax innan kl åtta sov hon :) Jag sjöng vaggvisor tills hon somnade :) Nu sitter jag, Patrik o Isadora o tittar på Harry Potter :) Ska se till o komma i säng i tid då Isolde brukar vakna många gånger på natten. O va vaken länge!! 
I morrn ska det lekas för fulla muggar!! :) O så ska ju första ljuset tändas :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar