onsdag 4 november 2015

En seg onsdag me min älskade lilla kille <3

Barnen somnade ju seeent igår. Ida runt halv nio o Tim runt nio. Ändå vaknade de kl 6.20 i morse! På tok för tidigt!!! Jag sover som vanligt som en kratta, vaknar, ont i kroppen, ont i huvudet, kommer inte till ro mm mm... Så jäkla drygt! Morgonen gick bra, lämnade Ida o sen direkt till vårdcentralen. Hann sitta 10 min i väntrummet innan det vart våran tur. Doktorn tittade i näsan o såg ett blodkärl som spruckit. Nu ligger bollen hos oss, låta det va, då kan han blöda ofta o mkt. El få en tid på öra/näsa/hals kliniken så bränner de bort det. Jag bad om att få tänka på saken. Vill ju att han ska slippa blöda så lätt, o så mkt. Men samtidigt är jag rädd för o utsätta honom för något som blir jobbigt o får han rädd för sjukvården. Om ni förstår vad jag menar. Det innebär att han måste sitta helt stilla några min o jag vet inte om han klarar det... Ska fundera vidare, diskutera me mannen så får vi se... Nästa gång han blöder mer än 1 timme skulle vi åka in. Han skötte sig iaf jätte bra o lät doktorn lysa in o titta i näsan! Idag är det full fart på honom. När vi kom hem bestämde vi oss för o gå fram o tillbaka till affären. Kände att han behövde röra sig plus att se hur han skulle orka det. Vi stannade till vid en lekplats så gungade han lite, sen gick vi o köpte en blomma till köksbordet. Vi tyckte det behövdes! :) Han började hosta när vi kom in. Tror det är luften o växlingen mellan inne o ute som triggar igång hostan. Han ska få gå i morrn så får vi se hur det går. Som sagt, här hemma går det hur bra som helst nu :)

Lek i väntrummet....

När vi kom hem fick han isglass, äpple o banan :) Har försökt få han o vila, tänkte att det är bättre att han somnar tidigare men vi låg en halvtimme ungefär sen gav han upp... Nu ska jag fixa lunch. Om ca 1.5 timme hämtar Sara upp mig o vi ska på kurs på habben (habiliteringen) ska bli intressant! Patrik kommer hem vid halv ett o då åker han o Tim o hämtar Ida :) Sen ska det byggas ihop en säng, spännande o se om den är klar när jag kommer hem ;) Kursen slutar kl 16...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar