onsdag 28 november 2012

Jul glädjen infinner sig sakta men säkert...

Efter en hemsk natt, för mitt lilla hjärta, då hon kräktes två gångar av sin hosta o feber pik upp på 39.2.... Så va det ju hela dagen igår. Men i morse vakna hon betydligt piggare, dock fortfarande hostig o allmänt hängig. Men ville leka o äta frulle! :) Om än bara lite ost, men ändå. Ingen feber heller... Så förhoppningsvis va piken igår o i natt o nu håller det på o vända *håller tummarna* Dock har Tim feber nu... 38.1... Men han är nöjd o glas ändå! Så vi får se hur det utvecklar sig!

Jag plockade iaf in julkartongerna från förrådet, dammade o hängde upp julgardiner i vårat o barnens sovrum. Ida ville som vanligt hjälpa till o damma, inte lätt att försklara att hon fortfarande bör ta det lite lugnt. Är inte hlet hundra på om gardinerna som sitter i barenens rum ska få sitta kvar... Skulle vilja ha ett par endast röda panelgardiner så kan jag ha en söt kappa till som jag hade när jag bodde hemma :)

Lunchen vart inte förren vid halv ett, då vi åt frukost kl 10 eftersom vi vaknade strax efter 9 :P Tim åt inte riktigt upp allt, vilket aldrig händer så helt hundra är han nog inte... Ida vart jätte ledsen o ville inte alls äta, så hon gick o la sig i soffan. När jag sedan lade Tim o kom ut till soffan hade Ida somnat, så hon va nog trött gumman.... Nu har de snart sovit en timme så lär vakna närsom ;) Jag har hunnit duscha, sminkat mig o hängt tvätt! O nu sitter jag här ;)

Stackars barnen har inte kommit i säng deras vanliga tid på tre kvällar nu pga av olika saker. Men i kväll ska de det!

Jag ska dock iväg till Gränby så fort Patrik kommer hem. Har en liten lista med saker som ska handlas, en del julfint oxå :) Ska faktiskt bli skönt med ett litet brake o gör nåt annat, även om jag älskar o va me barnen oxå ;)

 

 
Mitt lilla bustroll tar sig runt överallt, helst stående/gåendes!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar