söndag 18 november 2012

Det blir långa o blandade inlägg när man bara skriver en gång per dag...

Måste bara börja med att säga att det är skit tråkigt att det inte går att blogga från mobilen.... Det går heller inte att skicka korten från mob till min mail. Vilket gör det super omständigt. Måste låna Patriks mob o det funkar ju när han är hemma....

Aja, igår em röjde vi ur förrådet lite. Jag la ut lite saker till försäljning på fb o en sak har vi fått såld: baslådan! Yes! (tilll bilen dårå) den har bara stått o tagit en passa plats i sovrummet (japp, enda stället den fått plats...) men nu är det borta, skönt! Hoppas även på o få två vagnar sålda... Har FÖR många. 5 st, varav 1 syskonvagn....
Vi plockade upp lite fler kartonger. Flyttade in byrån i barnens rum. O in me min brudkista i vårat sovrum. Tanken är att den ska tömmas, sen ska jag ha mina scrapbooking/pysselsaker i den. Vi ska även hämta hem ett skrivbord från mamma o pappa som jag ska ha där.
Sen käkade vi (fläskfilè, potatiskroketter o tzatziki) suuuuper gott! Tog mig en cider till det ;) Vi fortsatte o titta klart på Sagan om de två tornen, o efter det bar det av ner på stan!!
Va kul o gå på bio igen, o framför allt DEN filmen (Breaking Dawn) va lika spänd, skaka lika mycket o hade hjärtklappning även denna gång! Haha! Men den  är ju sååååå bra!! Vart dock lite nere efter filmen eftersom det är den sista... Kommer sakna dom!!! Ska nog läsa böckerna igen ;)

Kom hem rätt sent, o då oxå i säng senare än jag tänkt (vid ett tiden) så känner mig lite sliten idag.... Men sov iaf till kl 9! Härligt! :)

Idag har jag fixat klart i barnens rum. Flyttat över Tims kläder till hans byrå, o då oxå rensat bland deras kläder! Vi rensade oxå bland leksakerna igår, de har ju haft två över fulla lådor med massa blandat. Bla skallror, mjuka böcker, ja mycket bebis leksaker, o annat de inte leker med. De blir bara att de vänder upp o ner på lådorna o sen ändå inte leker med det. Nu vart låtorna inte ens halv fulla :S bara lite grejor på botte. Men ändå bara sånt de leker med. Har blivit bra ordning i deras rum o sååå fint :) Alla pussel i en låda, Idas ritsaker, pysselsaker, pärlor o pärlplattor, trolldeg o sånt i en låda. Har planer på en hylla som ska stå på golvet o sen hyllor på väggen där bla böcker ska stå. Även en skön stol/fåtölj ska in där :) Snart kommer det se ut precis så som jag tänkt/vill ha det!

Har även hunnit röja lite i vårat sovrum. Nu ska jag ta det lite lugnt innan vi ska hämta barnen. Som jag läääängtar efter dom!! Jisses!!! Vill ha hem dom NU!!!!!
Men har fått meddelande om att natten gick jätte bra o de leker på o har kul! Skönt o veta! :)

Här kommer EN bild från igår....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar