lördag 17 november 2012

Alldeles allena är vi nu...

Barnen är lämnade hos Sara me fam. Där ska de sova tills i morrn. Känns lite konstigt. De har tidigare bara sovit hos mormor o morfar och hos farmor. Ida har sovit en gång hos min bror m fam oxå. Men de har varit många gånger hemma hos Sara o ja o barnen sov ju där tillsammans för några veckor sedan, så tror inte det blir nå problem :) De har ju dock blivit rätt mammiga båda två den senaste tiden. Men när jag inte är där brukar det va bättre! O i värsta fall får vi åka o hämta dom, men det tror jag inte kommer att behövas!
Det som är så skönt med Ida o Tim är att de är vana o sova borta ibland (på sin höjd varannan till var tredje månad) o jag märkar att det bara har varit bra för dom. De känner sig trygga o säkra på att de klarar det! Ida sov ju borta första gången när hon va 2 el 3 mån, hos mina föräldrar. Tim va nog närmare 4-5 mån tror ja ;) Det är bra för barnen, självklart ska det vara hos någon de är van med o känner en trygghet med! Det är även bra för oss att få lite egen tid tillsammans :)

Tror ingen som fått två barn så tätt kan föreställa sig hur det är. Det är rikigt tufft!! MEN helt klart värt det o det är helt fantastiskt! Det är fårhållandet som tar mest "stryk" så det gäller att hitta på saker tillsammans ibland ;) men kan erkänna att jag saknar barnen ofantligt mycket när de inte är hos mig, känner mig inte hel! Desto ännu viktigare att hitta på saker själv ibland. Jag är ju inte bara mamma utan Alexandra oxå ;) O jag märker som sagt på barnen att de mår bra utav det oxå, annars skulle jag aldrig lämna iväg dom.... Mina underbara små hjärtan!! <3 <3


Nu ska vi slappa en stund, sen kanske ta tag i barnen rum?! ;)

Trevlig helg på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar