måndag 1 augusti 2016

Blåbärs skogen!

I morse fick Patrik upp tidigt, strax efter halv sju. Ida hade kommit in till oss på natten, även Tim. Jag la mig då på soffan :P Men iaf, när Patrik gick upp vaknade även Ida. Men jag la mig på Patriks sida i sängen igen (Tim låg på min sida o Ida på madrassen) o så somnade både hon o jag om! Sen vakande vi tre vid 8.40! Haha! Barnen gick upp o pysslade jag drog mig ett tag till ;) Sen ringde mamma o frågade om vi ville följa me henne o Amanda till skogen o plocka blåbär! O det ville vi gärna!! Så vi käkade frulle, fixade oss iordning, fixade lite lunch o sen gick vi ut ett tag. Elise o hennes familj va här utanför så de lekte en stund. Sen kom mamma o Amanda i sin bil o så hoppade vi in i våran o så åkte vi till skogen i rasbokil där vi va i drygt 3 timmar...

Det vart lite lunch o fika :)


Tim plockar blåbär :)

Vi hade det så kul o mysigt!!! :) O barnen va helt otroliga! Inge gnäll, inge bråk. Allt gick hur bra som helst! Hade kunnat va där läääänge!! Blir nog en till tripp denna vecka :) Det ville barnen oxå!
När vi kom hem ville barnen såklart fortsätta va ute, så vi åt lite mellis o sen gick dom ut. Jag startade en maskin tvätt, packade upp våra saker o fixade me middagen. Gjorde potatisklyftor o så marinerade jag massa laxfileér. Förberedde grillen så när mannen kom hem va det bara för han o börja grilla! Vi käkade ute, va så lagom varmt o skönt o sitta ute :)  
Sen åkte jag i storhandlade. Sååå skönt o ha det gjort. Nu har vi så vi klarar oss ett tag, iaf veckan ut ;)
Just nu kollar jag o mannen på en film. Men den är sådär så jag passar på o bloggar :P haha! 
Får se vad vi hittat på, har en idé me. Får se hur det blir!

Är så glad o tacksam för denna dag me mina hjärtan! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar