torsdag 4 augusti 2016

Förkyld?!

Alltså att komma på rubriker e ju omöjligt ibland!! Haha! Är ju så mkt som händer på en dag så blir så svårt o sammanfatta det till EN rubrik!
Idag har ja ju en väldans träningsvärk! O inte nog med det. Sen jag vakande har det kittlats i näsan konstant o jag har nyst MINST 1000 ggr!!! O då forsar näsan. Däremellan är jag mest täppt. Ögonen har känts sådär så tänkte först om det va nåt jag reagerar på här hemma. Inte känt mig så spec dålig heller. Men nu känns halsen sisådär :/ Men det påverkar mest astman. Men men. Hoppas ingen förkylning är på g. Lagom tills man ska börja jobba igen. Gah!!!!
Den här dagen då. Efter en sen frukost (som vanligt) o vi fixat oss iordning cyklade vi till Willys o handlade lite ingredienser till o baka. Så när vi kom hem satte vi igång. Ida hjälpte mig me blåbärsmuffinsen, o Tim me kladdkakemuffinsen.....

Det vart smaskens!!!

Medan jag väntade på att alla skulle gräddas klart lekte barnen pirater....

O de skulle fånga mig ;)

Efter muffinsen äntligen va klara åt vi lite lättare lunch, gröt, o sen fick barnen duscha. Efter det mös vi upp o soffan o åt muffins o kollade på en film (som jag hade lovat på fm att vi skulle göra)....

De valde en såååå passande film!! Haha!! Jul i Ankeborg ;)


Mys killen <3


Mys tjejen <3

Jag la mig ner o blundade i kanske 10 min innan filmen tog slut. Kände mig då halvrisig (om det är värken i kroppen el en förkylning som är på g vet jag ej...) Men när den va slut ville de ut o leka :) Så jag satte mig på uteplatsen me min bok en stund. Sen va det dax o fixa middag. Eftersom jag inte va på topp gjorde jag det enkelt för mig. Potatisbullar...

O för att det skulle bli lite "roligare" stekte jag lök o champinjoner, kryddade o blandade me créme fraish! Mumsigt! Barnen fick creme fraish me skinka i :)

Efter middagen drog jag o Ida till hööks för o kolla på hjälm. Hittade ingen just nu men kom hem me ett par ur söta ridbyxor o ridvantar! :D
När vi kom hem drog mannen iväg för o fiska... Barnen o jag läste lite sen va det sov dax för dom. Jag kikade i denna....

Det va evigheter sen sist!!! Men vilken lycka!!!

Ida ska få börja rida!!!! :D 1a september börjar det. Jag är minst lika lycklig som hon!!! Iiiihhh!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar