måndag 22 augusti 2016

Min lilla morgon stund i ensamheten...

Tre dagar i veckan, mån, ons o fre lämnar Patrik barnen. Då börjar jag kl 8. Vi har ju bestämt att han lämnar då för o "avlasta" mig lite. Jag lämnar tis o tors o hämtar alla dagar. Jag har under nästan 1.5-2 år tid alltid både lämnat o hämtat. Men nu när jag börjar kl 8 dessa dagar kan Patrik lämna. Vi skulle behöva åka nästan samtidigt så då kvittar det. Nu får jag ca 10 min hemma sj innan jag ska åka. Det behövs, det njuter jag av! 

Jag tar mig en kopp kaffe, sätter mig i soffan o tänder ett par ljus o bara laddar upp!

När jag hämtat barnen efter jobbet är det ju alltid saker som händer/ska göras. Så sitta ner får man göra kl 19 när barnen lagt sig ;) Men nu när jag får ett par dagar i veckan då jag kan bara få va mig sj o ladda några min o får träna på arbetstid, då känns det lite lättare. Känn skönt o veta att när jag hämtar barnen så kan vi bara va me varandra (ja, det ska ju lagas mat o tvättas men det brukar vi göra tillsammans ibland :) ) o att när de har lagt sig behöver jag inte ha massa energi över o motivation till tusen!! för o ta mig iväg o träna.... Känns som om det kommer bli n bra höst! :) Bara vi alla håller oss friska....

Hoppas Du får en bra måndag! Sj är det jobb 8-14 som gäller, sen träning 14.30-15.30. Hämta barnen, o hämta matkassen! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar