lördag 6 augusti 2016

Bara en dag kvar...

Denna dag har känts som en sön. Är såååå glad att det inte va så... Dagen har ändå känts väldigt lång. Skönt!!
Sov till strax efter nio. På fm kom Isadora hit, Kriss skjutsade henne så han stannade på en kopp kaffe innan han skulle uträtta några ärenden. Barnen lekte, jag fixade lunch åt dom, tränade...



Gic faktiskt riktigt bra!!

Kom hem o strax där efter hämtade Kriss Isadora. En kompis till Tim som oxå bor här på gården va ute o lekte (han är inte ute här så ofta o de går inte på samma förskola) så Tim passade på o gå ut o leka med honom :) Patrik o Ida cyklade till mamma o pappa för Patrik skulle hjälpa dom o borra upp en tavla (pappa har en skadad axel så han kunde inte) Jag käkade lunch o pratade sedan lite me Tims kompis mamma. Sen kom Patrik o Ida hem o Tims kompis o dom gick in. Så Patrik o Tim åkte o handlade lite till middagen o Ida lekte me en kompis (Aija) här ute ett tag. När Patrik o Tim kom hem började han me middagen som tog två timmar. Det är en rätt med helstekt fläskfilé som jag brukar göra. Men jag orkade verkligen inte idag. O med tanke på att jag snart kommer laga middag 5 dagar i veckan (o jag gillar inte ens o laga mat!!) är det inte mer än rätt att han får laga middag på helgen ;) 
Middagen vart lite sen. Men det gjorde inte så mkt. Barnen åt lördags godis o tittade lite på Netflix innan det va sov dax för dom. Jag satt me o mös o höll mig ifrån godiset! *klapp på axeln* ;)
I morrn kanske det blir blåbärs skogen me mamsen igen :) Barnen får mysa me pappsen!
Nu är det endast EN dag kvar innan en hel höst termin drar igång igen.. Giv mig styrka!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar