söndag 14 augusti 2016

Älskade ledighet!!

Gah!!! Är det så här det ska vara hela hösten nu??!! Swosh så är helgen förbi!! :(( Två dagar som går alldeles föööör fort :(( Men vi har haft en bra helg. Även denna dag vart det en rätt lugn dag. Ida är fortfarande lite snorig men relativt pigg. Mest humöret som tryter snabbare än vanligt ;) Vi va så sega i morse. Jag kom inte upp förren vid 10.20. Mannen o barnen hade ätit frulle redan. Barnen va i full gång me lek, grejor överallt ;) Jag åt frukost o sen började vi plocka överallt. Barnen städade deras leksaker o jag plockade allt annat... Käkade lunch o sen åkte vi till Ulva o plockade jordgubbar o hallon....

Yammie!!!

Kollade även lite på loppisen innan vi åkte hem. Barnen åt glass o jordgubbar o gick sedan ut o lekte. Ida hade en kompis ute o även Tim. De hade så kul så!! Jag gick ut o pratade me Tims kompis mamma :) Mannen dammsög ;) Fixade sedan middag o efter det satte jag igång o damma hela lägenheten :P Passade på när det va undanplockat o fint. Barnen hjälpte till lite då de så gärna ville, inte mig emot ;) Så fint sååå här hemma!! Bara badrummet kvar, det tar jag i morrn om jag orkar. Har gjort typ halva så! När barnen sedan la sig så gjorde jag gino till mig o mannen...

Me egen plockade jordgubbar, blåbär o hallon. Nom nom!!

Den åt vi till en film! Nu ska jag kolla vad som behöver förberedas tills i morrn... Blir en tidig morgon, redan 6.30 ringer kl... Mannen ska iväg på Kick off med jobbet till Göteborg o deras tåg går redan vid sju tiden... Han kommer inte hem förren tis kväll :( Inte så länge ändå ;) Jag jobbar 8-16.30, vääääldigt lång dag. Planeringsdag. Så måste lämna barnen redan halv åtta. Men mamma skulle va snäll o hämta dom senast kl tre så det känns skönt!

Ne, godnatt på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar