onsdag 17 augusti 2016

Första vab dagen för hösten...

O säkerligen inte den sista :( De va ju typ inge sjuka alls i våras, o inget i sommar. Men men! Mest surt att de bara han gå två hela dagar o en halv dag... Tim vart bara sämre igår... Han feber steg snabbt upp till 39.8 :( Han orkade inte ens ligga kvar i soffan så la honom i våran säng där han sov mest hela tiden. Vaknade ett par ggr... Fick i han lite isglass men sen kräktes han... Gick ett par timmar o sen kräktes han igen :( Tror me 99% att det va pga den höga febern.. Han vart hyfsat pigg direkt efter att han kräkts men sen hängig igen... La Ida närmare halv åtta men Tim fick sova i soffan bredvid mig. Så jag kunde ha koll if han skulle kräkas mer... Men det gjorde han inte. Skönt! Patrik kom hem vid kvart över nio o då gjorde jag scones o vi fikade lite :) När jag skulle lägga mig bar Patrik in Tim till oss så fick han sova bredvid mig. Natten gick ändå bra. Han vaknade ett par ggr men somnade om när han märkte att jag låg bredvid. Ida kom in på natten o la sig hos oss oxå... Tim vaknade dock strax efter kl sex :S Kanske inte så konstigt då han sov så mkt på dagen... När Patriks larm ringde ute vid soffan där han sov så hick Tim upp o mös med honom :)
Ida skulle ha fått gått på förskolan några timmar idag ändå, då hon gärna ville det eftersom Tim va så pass dålig... Men eftersom han kräktes o jag inte helt 100 kan säga att det va pga febern (även om jag är vääääldigt säker på det!) så körde vi det säkra före det osäkra o hade henne hemma! De va väldigt glada o tacksamma för det på förskolan. Så båda är hemma i morrn me. Tim har varit mkt piggare idag. Liiiite varm o skulle gissa på att febern legat på runt 38. Även varit lite röd i ögonen. Men tror det berott på tröttheten. Han har lekt men inte alls haft samma tålamod. Han har inte sovit nå på dan idag men somnade på ett par min när jag la honom strax efter sju. 
Vi har pysslat o målat lite idag....

Barnen målade...


Jag fixade med denna! Ida vävde ju en matta (i höstas tror jag det va :/) som vi skulle göra en väska av. Men den har liksom glömts bort. Men idag sydde jag ihop sidorna, sydde fast en knapp o flätade ihop garn som jag sydde dit som en axel rem :) Hel nöjd! :D Ida me!!

Jag har även hunnit me 3 maskiner tvätt! O idag va det pizzafisk o ris till middag. Men sallad o broccoli :) Va jätte gott!!!

I morrn är mannen hemma me barnen. Vi turas om :) Sj jobbar jag 9-14.45! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar