fredag 5 augusti 2016

Vilken dag!!!

Jisses säger jag bara!!! Morgonen började tidigt för barnen som vaknade redan strax efter 7... O då somnade de inte förren runt 21 igår...
Vi åkte ut till skogen i rasbokil på fm me mamma. Vi började me o gå till ett ställe för o kolla efter kantareller. O tror ni inte jag såg en orm jävel då???!!!!!!!! Jag står på en sten o hinner tänka att vi går över mkt stenar när jag ser nåt svart sticka ut under stenen. Lite skum form o färg för o va en snigel (som jag först tänkte att det va) o så såg jag det gråa mönstret på den. Gahh!!!!! Jag kastade mig iväg o fick världens adrenalin kick!!! Fy fan!!!! Mamma tog barnen o jag gick ut på åkern. O där stod jag ett bra tag. Helt chockad!!! Mamma o Ida hittade en del svamp, Tim kom o stod me mig. Vi hade då gått runt i skogen drygt en timme, bara gått o gått... Vi gick sedan tillbaka till  där bilen va. Jag ville först bara åka hem. Aldrig mer åka till skogen!!! Gick på hel spänn tillbaka till bilen. Där började vi plocka lite blåbär. Trots att jag vart rädd så är jag på ett sätt stolt över mig sj. Jag började inte gråta el bli hysterisk som jag brukar. O då det gick så lång tid innan vi åkte hem (o jag stannade faktiskt i skogen!!) så hann jag samla mig... Vi åt lite lunch o fikade....




O så skriker Ida till i ett illvrål o börjar gråta, hon vart stucken av en geting... Gah!!!! Tim vart rädd o bröt ihop han med o ville hem. O va INNE!! Det vart nog lite för mkt... Men vi bestämde oss för o stanna o efter en stund hade det slår även för dom...

O så va det äntligen dax o plocka blåbär!!! ;)


Jag hade såklart glömt burkarna P plocka blåbär i... Men Tim va snäll o lät mig ta hans hink :) <3 Detta kort har faktiskt han tagit!


Även detta tog han ;)

Vi fick ihop en hel del blåbär på de knappt två timmarna vi plockade....

Gött!!!

Precis när vi skulle åka hem vart oxå mamma geting stucken... Vilken dag alltså!!!!
Vi kom hem vid tre. Då rensade jag svampen.... Tim tittade typ 20 min på en film o Ida pysslade mittemot mig o höll mig sällis :)

Snälla mamma lät mig få svampen de plockade <3

Sen plockade jag ordning på allt, tog mig en dusch o sen kraschade jag i soffan en liten stund... Dagen tog musten ur mig totalt!! Barnen lekte på o Ida gjorde fint i deras rum. O bäddade både våran o deras sängar :P Ordning o reda! Haha! 
Sen fixade jag middag, vi skulle få middags gäster (bror m fam) det fick bli tacos! Tar sin lilla tid o göra. Men sååå gott!! Det vart livat värre me 8 pers runt bordet (varav hälften barn ;) ) men kul va det! Barnen hann leka ett tag innan de åkte hem vid kvart i åtta. Barnen la sig o somnade rätt tidigt, va förväntat ;) 

Jag stekte på kantarellerna i kväll som fredags gotti till en film vi kollade på....

Det är ju bara såååå gott!!!!!

Nu är jag grymt trött!! Men har på känn att jag kommer drömma mardröm, pga av den där förbannade älckliga vidriga saken!!!! :((((

I morrn är det lör, yey!!! Hela familjen tillsammans!!!!! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar