lördag 27 februari 2016

Underbar dag!!!

Vi hade de så himla mysigt!! Solen sken hela tiden o vi fick äntligen åka tillsammans! :) När vi va till Sälen förra året hade vi ju barnen me, så vi hann faktiskt aldrig åka tillsammans nån gång. Vi va ju en dag till kungsberget förra året me. Men då åkte jag själv några vändor då jag ville åka högst upp o i lite svårare backar ;) Men nu, vi åkte alla vändor tillsammans! Mannen har blivit riktigt duktig o jag är sååå imponerad av honom! :D Det vart tom röd backe (även om det inte va tänkt så :P ) men det klarade han! Han ramlade bara ett par gånger o ingen gång i liften. Så kul o ha nåt gemensamt som innebär en aktivitet (o inte bara vårat film tittande ;) ) Jag körde ju på mina sprillans nya skidor (det hade vi iof båda två, o pjäxor) men jisses va mkt bättre dessa va! Jag åkte ju med 140 cm långa skidor förra året men tyckte de bara flackade o jag kunde inte åka så fort som jag ville. Mina nya är 160 cm långa (nordica twintip park skidor, får se om jag nån gång ger mig på en park :P ) o dom va så jäkla bra!!! Älskar dom verkligen! Om man vill ha hög fart, vilket jag älskar, så är det bättre me längre skidor. Vi tog några vändor upp till toppen, fikade lite o åkte mera. Men herre jävlar vad ont man fick i ben o fötter!! Det gjorde ont redan första åket, så jag hade kunnat grina! Men det va "bara" o pina sig igenom. För det är ju så sjukt kul o åka ju!!!! :D

Underbara sol!!!!


O där kommer mannen <3


Här är vi högst upp. När man inte ser backen mer, där stupade det takt ner märkte vi :O Haha! Men ner tog vi oss, fler än en gång! Jag körde även lite offpist på höger kant där det fanns lite gupp. Skit kul!!

Funderar dock på o skaffa mig en hjälm... Jag har inte haft det sen jag kunde bestämma sj. Men nu börjar jag tycka det är kul o köra lite gupp, offpist oxå, o då kan det va bra med hjälm. Plus att vi nu har barn. Vara en förebild men man tänker på säkerheten på ett helt annat sätt överlag tycker jag sen man fix barn.
Strax innan halv fyra gav vi upp. Jag kände mig risigare o även mannen. Jag körde hem (mannen dit) men det kändes i benen om man säger så :P När vi kom hem va vi båda sååå frusna o trötta! Jag tog mig en vaaaarm dusch o la mig sedan på soffan o vila medan mannen tog sig ett vaaaarmt bad. 
Ingen av oss orkade laga mat el åka iväg o hämta mat (vi hade först tänkt gå ut o käka men det orkade vi verkligen inte) Så vi beställde hem mat från onlinepizza. En varsin Pad Thi. O det va sååå gott!!!
Nu ska vi snart slå på en film. Sen blir det nog en tidig kväll. Mannen är riktigt dålig o har nu oxå feber :( Jag har mest ont i kroppen o halsen är hel kass :(
Skönt o kunna få en ostörd natt o en lugn morgon o fm. Barnen ska inte hämtad förren runt halv tre (på farmorns önskan ) så vi har en stund i morrn vi bara kan vila o ta det lugnt på oxå...
 Men saknar mina hjärtan <3 Jag njuter o tar verkligen vara på stunden när de sover borta (annars är den ju lönlös) men saknar dom på det sättet som bara är hälsosamt (el vad man ska kalla det) skulle ju kännas hemskt om man inte saknade dom alls! Men det kommer aldrig hända. Mina finaste <3

Om tre veckor är det dags igen, för skidåkning! :) Troligtvis blir det övernattning den gången (då SKA vi va friska!!) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar