tisdag 23 februari 2016

Bläää för natten :(

Ida somnade inte, inte jag o inte Patrik heller... Det hick inte ens en sekund mellan hostningarna. I FEM timmar hostade hon utan avbrott. Hon fick molipect o bricanyl igen men det hjälpte inte, först. Så efter ytterligare ett tag sa hon att det va svårt o andas o det hördes... Pratade me 1177 o de tyckte vi skulle åka in... Men såklart hostade hon väldigt lite o andningen va bättre närbild kom in. Tror de berodde på medicinerna, luften (att hon kom ut) o att hon höll sig upprätt. Det va inga barn där på akuten så det gick snabbt o smidigt. De kollade lite saker på henne o så fick vi åka hem. Onödigt besök på ett sätt men när det gäller andningen så kan det ändras snabbt så ville inte chansa. Vi kom hem därifrån strax innan halv tre o jag somnade väl vid halv fyra...
När Patriks larm ringde vid sju kom Tim upp o Ida vakande hon me. Jag va så trött så jag vet inte vad!! Frågade om inte Patrik kunde lämna Tim o efter lite funderande gjorde han det. TACK O LPV! <3 Han fick helt enkelt komma lite sent till jobbet. Så jag ringde förskolan o förklarade läget o undrade om Tim fick komma lite tidigare (7.45 ist för 8.30) o det gick så bra så! Tacksam för det! Såg så gulligt ut när de cyklade iväg, Tim på pakethållaren till Patriks cykel, så glad så! :) Jag gick o la mig o sov, Ida la sig i soffan o kollade på tv. Jag ställde larm på kl 9 (för säkerhetsskull) då jag skulle va på ackis kl 10.30. Jag va ÄNNU tröttare kl 9 när larmet ringde. Så snoozade 20 min o då kom Ida in o sa att hon dukat fram frukost <3 Hon har alltså sovit typ 4 timmar i natt....
Vi åt, fixade oss lite o åkte sedan till Patriks jobb o hämtade upp honom o så skjutsade de mig till ackis där jag tog prover. O så åkte vi tillbaka till Patriks jobb o lämnade honom (vi insåg att det va det snabbaste o smidigaste sättet) är sååå glad för att han jobbar där han jobbar så vi kan göra så här. Hade ALDRIG gått på hans förra jobb, där hade han inte kunnat hjälpa till nåt när han va på jobbet...
När jag o Ida kom hem käkade vi lunch o Ida fick isglass. Hennes hosta är mkt bättre idag, men hon är lite trött o mör, såklart! Förstår henne! Jag vek lite tvätt o hängde en maskin (never ending story..) Sen har jag vilat en liten stund o myst me skruttan. O druckit kaffe, extra starkt ;)

Vadå trött o sliten? :P

Nu ska vi åka o hämta mitt paket från Ellos :D o hämta Tim! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar