fredag 26 februari 2016

Fredag...

Känns inte som fredag, men ändå sååå skönt!! Ida har varit mkt piggare idag, hostar lite då o då bara. Om hon tex springer. Vi började me en lugn morgon innan vi käkade frukost o fixade iordning oss. Mannen drog till jobbet en timme tidigare (fast han va hemma efter kl ett i natt...) Åkte sedan o lämnade barnen hos pappa. O sen handlade jag. Glömde notan hemma o då tar det mkt längre tid tycker jag. O så va jag inte helt klar me allt som skulle handlas så det tog lite längre tid än jag hade tänkt... Körde in på gården för o packa ur kassarna, smsade pappa att jag va på g. Fick till svar att jag INTE skulle stressa! Kan ju säga att just då skakade jag för jag kände mig så stressad :/ Vardör vet jag egentligen inte... Så andades ut o gick sedan hem till pappa. Hade köpt me mig dounuts till barnen o ett wienerbröd till pappa, inget till mig! Kändes riktigt bra!! :) Vi fikade o pratade lite innan jag o barnen gick hem. Lekte vid varje lekplats längst vägen....




Sååå skönt o äntligen få komma ut lite! När vi kom hem käkade vi lunch lite senare än tänkt, kl va nästan ett. Jag vart så sjukt illamående efter lunchen (är säker på att det är min nya medicin som gör det...) så la mig en stund på soffan. Kl fyra kom mannen överraskande hem, han är ju aldrig hemma förren vid halv sex då han slutar kl fem. Men han va ju tidig till jobbet, hade lite tid o kompa o så är han inte så pigg (väldigt förkyld) han tog sig ett bad medan jag fixade middag. Hade ingen ork egentligen men lyckades få till en god middag. Fläskfilé, pommes cheutue, hemma gjord tzatziki o sallad. Tim va så trött så han la sig o somnade strax efter kl sex. Mannen åkte iväg en sväng o handlade handvärmare till i morrn. Jag läste för Ida o när hon hade lagt sig packade jag åt barnen o sen lite åt mig o mannen, o fixade matsäck.
Vi ska nämligen hit i morrn....

Till kungsberget! :D 

Det blir bara jag o mannen. Barnen ska till deras farmor o sova där :) Vi hade tänkt o sova där o åka även på sön, men då ingen av oss är så spec pigg så tar vi en dag denna gång. Vi ska tillbaka om ett par veckor igen o då ska vi sova där har vi tänkt :) Eftersom Patrik fortfarande håller på o lär sig så är inte barnen me, inte så lätt för mig o hålla koll på o lära två barn helt sj. Tanken är att vi nästa vinter ska till Sälen en vecka o då ska barnen få gå på skidskola där :) 
Nu är vi båda sååå trötta. Halsarna värker o vi är båda förkylda. Men skam den som ger sig, iväg ska vi ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar