fredag 12 februari 2016

En segare dag...

Idag är jag riktigt trött! Vart nog lite mkt igår... Men denna helg blir en intensiv helg. Sen ska jag dra ner på tempot! 
Igår när jag hämtade barnen åkte vi hem o de fick duscha o bada. Sen lagade jag middag. Köttfärspaj. Gjorde två stycken så det vart en del matlådor :) Efter middagen åkte jag o Ida upp till Gränby för o handla till hennes kalas. Vart en hel del saker. Bara "pyntet" till ett kalas kostar ju skjortan :P haha! Frost är temat. Vart en rosa duk där det ska strös ut konfetti o Elsa o Anna brickor, ljusblåa tallrikar, rosa skedar, Frost servetter, Frost muggar, O varsin krona me Elsa o Anna på. Frost vimplar. Blir nog bra, Ida verkar nöjd! :) När vi kom hem va det säng dax för barnen. Senare tittade jag o mannen på en film. Sov sisådär i natt... Började med min nya medicin....

Salazopyrin är den nya, orudis har jag haft förut...

Med den nya medicinen ska jag trappa upp vecka för vecka. Börjar me en tablett om dagen o om några veckor ska jag ta två morgon o två kväll. Det finns lite biverkningar o så som gör att man måste gå på regelbundna provtagningar. Idag mår jag illa, tror det beror på medicinen... Lämnade barnen vid nio, hem o slängde in en maskin tvätt o slog igång diskmaskinen. O dammade. Dammsuga får manen göra. O köra iväg me lite saker som ska kastas. Nu har jag suttit mig ner en stund. Ska hänga tvätt o sen käka lunch. Ska hämta barnen vid kvart i två tänkte jag. Ida o jag ska baka chokladmuffins tillsammans. O i kväll ska jag baka lite till. I morrn har ju Ida kompis kalas, på sön släkt kalas o på mån är hennes födelsedag. Det som kommer att bjudas på är: Bullar, cupcakes, havreflarn me choklad, kolakakor,choklad doppade marshmallows o så glass me mini marshmallows, smarties o chokladsås ;) Blir nog bra! 
Frostingen för jag nog i kväll. Så nu gäller det att jag tar det lite lugnt resten av dagen så jag orkar kvällen...

Myskläder o osminkat kör vi denna fredag ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar