fredag 12 februari 2016

En stunds avkoppling...

När jag hämtade barnen va de båda lite trötta o hungriga. En av Idas fröknar gav barnen en varsin macka som de åt på vägen hem. Vi åt lite mer mellis när vi kom hem. Sen bakade jag o Ida choklad muffins, 52 st vart det :P 


När de va klara va det dax för middag. Lax, pressad potatis, sallad o romsås :) yammie! Mannen kom hem o åt o sen åkte han hem till mormors lägenhet (han hade lånat en van från jobbet) o lämnade några grejor. Han kastade även våra gamla nattduksbord o lite annat. Strax innan kl sju åkte vi o hämtade honom på hans jobb där han lämnade bilen. När vi kom hem va det sov dax för barnen. Jag hade borstat deras tänder innan vi åkte så det va bara till o byta om till pyjamas o läsa saga :) Patrik gick en sväng me Anna (vi är hundvakt då mamma o pappa är ut o äter o går på bio) de kommer om nån timme. När barnen hade lagt sig fixade jag de choklad doppade marshmallowsen....

Till morgondagens kalas...


Då det vart mkt smält choklad kvar gjorde jag fler, att ha på släktkalaset på sön om de räcker ;)

Gjorde även frostingen till choklad muffinsen....

Ljusblå (Ida tyckte det passa då Frost ju är temat :) o så är det ju rosa formar) hon gjorde samma val dom jag hade gjort :)

Har satt mig i soffan o slagit på en film, Narnia, är ju så kul o kolla nu när man har bioduk! ;) Mitt gotti är paprika kex me vitlöksost o Lomo skinka...

Bättre än o snaska socker!

Är ju så trött så får se hur länge jag håller mig vaken... Har förberett det jag kunnat o orkat tills i morrn. Cupcakesen ska spritsas o godispåsarna fixas. Sen är det mesta klart! Känns både spännande o lite läskigt me första kompis kalaset! :/ Så glad för hennes skull som tycker det ska bli så himla kul :D Hoppas alla håller sams bara. O att tiden rullar på :P Fördelen me att vi har det hemma ist för lokalen är att de har ju hela Ida o Tims rum o leka i. Har nån lek på lur om det behövs ;) O så ska vi ha fiskdamm, o fika såklart ;) De två timmarna rullar nog på ;) Blor nog bra. Är liksom det första barnkalaset för kidsen jag ordnar oxå :) Men först tänker jag ha en sovmorgon i morrn bitti ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar