onsdag 24 februari 2016

Min tur??

Jag har flera gånger den senaste dryga veckan trott att jag håller på o bli sjuk... Kroppen värker mer än normalt o känt mig febrig. Men i natt fick jag ont i halsen o det kändes konstigt i halsen. När kl ringde 7.45 va jag sååå trött! Snoozade 8.10 men va tvungen o masa mig upp då. Funderade ett tag på ha Tim hemma för o slippa iväg. Men så pigg som han är är det bra att han får komma till förskolan o leka med sina kompisar o va både inne o ute... O framför allt när jag oxå börjar känna mig risig... Så jag masade mig upp o vi käkade frukost, klädde på oss o åkte. Lämningen gick över förväntan! Han gillar ju aldrig o bli lämnad där så tänkte att när både jag o Ida ska lämna o han vet att hon åker me hem så är risken att det blir 100 ggr värre. Men det gick mycket bättre än vanligt! Han gick iväg me en kompis o fröken när jag hade pussat o kramat han hej då! Så det va skönt! Ida ligger just nu i badet. Duschade henne o då ville hon bada så medan hon gör det sitter jag o dricker en kopp te (o tittar på henne såklart) o hoppas halsen ska kännas lite bättre. Jag känner mig febrig o sjuk men har än så länge ingen feber... Får se var detta bär hän, vill va frisk i helgen ju!!!!

Tycker det är sååå gott me te, nästan lika gott som kaffe ;) Men kan inte dricka kaffe så fort jag känner av halsen, då smakar det inte gott! 

Hade tänkt att jag o Ida skulle åkt o handlat lite o även tagit en tripp till Ikea. Men tror jag passar på o vila idag...
Ida har ju varit feberfri några dagar nu. Men då hostan låtit så illa har jag velat ha henne hemma. Men nu är den mkt bättre. Hon hostar fortfarande lite men inte alls som förut. O hostan kan ju sitta i i många veckor... Så i morrn får hon va på förskolan. Jag har rehab träning inbokat i morrn kl 10. Jag blir ALLTID sjuk när jag ska komma igång me träning!!! Men blir det inte värre än detta tänker jag träna ändå....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar