onsdag 17 februari 2016

Dax för en ny bok

Nu fick jag ju denna i julklapp. Jag önskade mig den o är jätte glad att jag fick den....


Jag brukar ALDRIG läsa böcker/tidningar o sånt om barnuppfostran mm. Tycker det är så mkt skit som skrivs, metoder hit o dit som inte baseras nåt på forskning. Men så fick jag nys om denna. O det är ju så, kan låta kaxigt, att jag är så säker på min mamma roll att jag vet vad jag ska ta åt mig o inte. Det är klart man kliar huvudet o undrar ibland: Vad ska jag göra? Men som min pappa sa till mig när Ida föddes, lita på din mamma instinkt, du vet vad som är bäst för dina barn o känns det rätt är det rätt o känns det fel så är det fel. Magkänslan. O det har hjälpt o stärkt mig mycket. Men att läsa denna o få lite feedback på det man gör, att jag faktiskt gör så. O faktiskt få användbara tips (jag är inte perfekt, det är ingen) att testa lite olika saker är kul. Jag jobbar ju oxå med barn o vill läsa till förskollärare så denna är ju bra även i utbildningssyfte. En bok där man kan solla, ta till sig, få tips, aha upplevelser, bekräftelse o med forsknings bevis. Me like! Har läst första kapitlet o ska faktiskt testa några grejor därifrån, för o se om det ger de resultat forskningen gett. Spännande!!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar