söndag 14 februari 2016

En dag som har gått i ett!

Har satt mig ner för första gången sen strax efter kl 8 i morse, typ. Vi tvättar en massa o tvätta både sängkläder o handdukar samtidigt är ju aldrig det smartaste :P Inte när man inte har torktumlare ;) Tim har varit små risig idag. Lite hostig o snuvig. Så det va bara mamma o pappa som kom o grattade Ida. Vi valde o flytta familje kalaset till nästa helg men då är mamma borta. På fm åkte Patrik o Ida upp till Gränby för o ta hål i Idas öron. Hon har velat det ett tag då många kompisar har det. Vi har pratat om det i några veckor (sen innan vi åkte till Thailand) o berättat för henne hur det går till, att det gör ont när man tar hålen o att det är noga med rengöring. Jag o Patrik har pratat igenom det oxå. O det bästa är o ta nu på vintern. Så ja, de åkte upp dit o det gick jätte bra. Va på Silver & Sånt o de tog i båda öronen samtidigt. Patrik skickade en före bild på en kaxig Ida o sen en efter bild, på en inte lika glad Ida :P Men det gick snabbt över! Hon va så glad o det vart så fint sååå!!!!

Så fina röda me en rosa prick i mitten <3

Det har gått jätte bra o hon har inge ont. Duschade henne i kväll o det gick oxå bra :)  Medan de va på Gränby tog jag Tim oss lite luft o gick till MM. Han skulle få köpa en leksak (då han fått så många stjärnor, det där stjärnsystemet vi har) så vi gick dit o han valde en pilbåge me pilar. Sedan gick vi in på Willys o han åt korv med bröd till lunch...

Trött kille <3

Vi köpte även en blomma till pappan i alla hjärtans dag present :) Vi brukar inte fira alla hjärtans dag o hade bestämt o inte göra det i år heller. Men jag kunde inte låt bli ;)

Vart ingen bra bild men det är mörkrosa i färgen, super fint! :)

När vi kom hem mötte vi min farmor o farfar som lämnade några rosor :) Sen käkade jag lunch o sen kom mina föräldrar o vi fikade. När de gått hem åkte mannen iväg för o hjälpa Stefan me sin bil o jag röjde lite o fixade sedan middag. Vi åt när mannen kom hem o sen rullade kvällen på. Barnen somnade rätt snabbt i kväll. Tim har varit så trött idag, vet inte om det är nåt skit på g el om han helt enkelt bara varit lite trött... Får se hur han verkar i morrn bitti o hur natten är...

Det va lite kul när jag kom hem me blomman, då hade Patrik o Ida kommit hem o han sa att vi ju inte skulle köpa nåt till varandra. Så kommer jag in i köket o där står en jätte fin röd ros....

Inte bästa bilden kanske, men så himla fin!! <3

Mamma o pappa hade me sig en jätte fin bukett me rosor till Ida, super fina rosa...

De mindre rosa i mitten är från min farmor o farfar, o de större rosa är från mamma o pappa. Sååå fina de me <3

Ida fick ju ett bio presentkort från mamma o pappa (det fick Tim me) o så fick hon Littlest Pet Shop figurer. Hon vart så himla glad för det! Så spännande för det är ju i morrn hon fyller år. Hela FEM år, så stor!!! O vi har köpt Littlest Pet Shop figurer vi me, o så en tingeling dräkt me vingar o allt, o hårspännen. Hon kommer bli så glad sååå :D 
Vi har bestämt att är hon vaken när Patrik går upp (vilket ju är kl 6 liksom :S ) så grattar vi henne o ger henne sina presenter då, annars får hon dom senare. Blir ju lite firande i morrn eftersom det är då hon fyller, barnen får nån cupcakes o sen har Ida önskat tacos som födelsedags middag :)
Hm, nu vaknade Tim o är ledsen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar