onsdag 17 februari 2016

En ännu sämre natt...

Tim stackaren är inte alls pigg. Han kom in i natt o har andats väldigt häftigt hela natten. Jag har gärna barnen hos mig när de är sjuka. Om de vill såklart. Det blir ju dock väldigt varmt hos oss vilket inte är bra när barnen har feber. Så Patrik la sig på soffan. Men jag sover alltid dåligt när barnen är sjuka. Iaf när de har sååå hög feber o andningen är jobbig... Han är verkligen varm som en kamin. Skulle tro att han har runt 39 grader. Han vill inte ta temp o de respekterar jag. Vi har en öron temp men den visar alltid på tok för lite på honom. Räcker ju med att jag känner på honom o vet att han har feber. Trots det försökte han leka lite me Ida i morse men märkte sj att han inte orkade, stackarn :( Fick i han lite yoghurt. Kände att jag inte ville släpa me honom ut när han va så hängig så mamma va snäll o passade honom medan jag åkte o lämnade Ida. Hade inte mamma kommit hade hon fått varit hemma. Men nu ordnade det sig o hon ville gärna gå idag. Tänkte hämta henne vid halv tre, när hon äter mellis. Hon tyckte det igår, att jag skulle komma vid den tiden ist ;) Tim blir såklart hemma hela veckan. Med så hög feber som han har haft så även om han skulle va feberfri i morrn (vilket jag betvivlar starkt) så känns det dels onödigt o skicka han en dag (på fre) o dels behöver man mer än en feberfri dag när man varit så pass dålig. Tycker jag. Jag har alltid gått på dels hur länge de varit dåliga o hur pass dåliga de varit. Ibland behövs mer än en feberfri dag hemma!  Jag tvättar på här hemma, plockat lite. Men mest myst me lill killen. Vill han att jag ska sitta/vara med honom så är jag det. Allt annat kan egentligen vänta. Vi har läkare lite lunch. Fick i han lite makaroner. Nu ligger vi i soffan, han va sååå trött men kom inte till ro. Men nu har han somnat...

<3

Jag känner mig små risig jag me, som om jag håller på o få feber, känns konstigt i halsen o trött (kan iof bero på flera dåliga nätter...) Ida har dock (peppar peppar) sovit TRE HELA nätter på rad i sin säng. Helt otroligt! Kan ju gå i perioder men så stolt tjej hon är! :)

Ne, nu ska jag oxå passa på o vila en stund faktiskt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar