onsdag 10 februari 2016

Nu så!

En regnig dag idag, som spenderades ute hela fm. Sen planering på em. Hämtade hem barnen o började me Idas flätor på en gång. Kände att det va dax o ta ur dom. Är så rädd att håret ska bli förstört annars :/ Typ två timmar tog det. Phu! Jobbigt för min kropp.... Hade tänkt duscha henne men kl hann bli kvart över sju innan alla flätor va ur. O då brukar de ju ha lagt sig så får bli duschning i morrn ist ;) Just nu är hon vår lilla trollunge...

<3 När man tittar på hur smal hennes rygg ser ut så förstår man hur tjock hår hon har ;)

Vi körde på en timme, käkade o sen en timme till. 
Min läkare ringde idag, till slut, trodde inte det. Kl va nästan halv sex :/ De hade bestämt sig för att jag ska prova medicinen som tar lite längre tid innan man märker nån skillnad. Men de kände att kortison kuren skulle göra att de inte visste vad det "riktiga" problemet va. Så det är väl bra. Håller tummarna att denna ska funka. Det brukar göra det för dom me reumatism. Jag har, tror de, en inflammatorisk sjukdom vilket ju är reumatism. När man tar den här medicinen går man regelbundet o lämnar blodprover för o ha koll på blodkropparna o blodplättarna som kan påverkas. Hon har även skickat en remiss till habiliteringen där de har ett team me sjukgymnaster som förhoppningsvis kan hjälpa mig, me träning o så. Jag vart helt sjukskriven två månader. Vi ska höras efter en månad o se om jag ev ska börja jobba en dag i veckan. Tanken denna gång är att jag ska börja me en dag i veckan o sen successivt, sakta öka på det. Tror det blir bra! Som jag sagt förut, denna läkare är riktigt bra! 
Ringde sedan min chef. Han är bra! Han vart glad för min skull. De vet hur jag kämpat! Han tyckte sjukskrivnings planen lät som en bra idé. Fick även mkt beröm (el vad man ska kalla det) vart isf så himla glad! Han sa att jag verkligen vuxit i min roll o kommer me så mkt bra idéer o det märks att jag vill va där o att jag gör mitt yttersta när jag jobbar. Så kul o höra! :) Han hade även fått höra det av en jag jobbar me som hade sagt samma sak till honom :) O att det tycker att det är så synd att jag ska behöva må så här när jag verkligen vill jobba, o de verkligen vill ha mig där då de tycker jag är så drivande! Lite skryt varning här :P haha! Men vart så glad av att få höra det :) Förhoppningsvis kommer saker o ting att lösa sig till slut...

Nu är jag så trött så ska fixa lite här hemma, sen blir det soooova!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar