torsdag 25 februari 2016

Det tar aldrig slut....

Orkar liksom inte mer... Kan vi alla inte få bli friska nu!!!! Jag är fortfarande risig o mannen har oxå blivit det... Den enda som är pigg o frisk är Tim. Han hade ju sitt förra veckan... Ida va ju bättre i tis, igår på morgonen o fm va hon oxå bra. Vid mellis började hon klaga på att det gjorde ont o ÖGONEN? :/ 
Vi åkte o hämtade Tim vid halv tre o när vi kom hem frös hon jätte mkt sa hon. Så hon kröp upp i soffan...
Jag duschade Tim o han fick oxå bada. Sen fixade jag middag. Skulle kolla till Ida där vid fem tiden o då hade hon somnat i soffan :O Vilket typ aldrig händer. Kände då att hon va super varm o hade då en temp på 39.1!! Hon orkade inte upp o äta så när jag hade ätit la hon o jag mig i våran säng. Hon ville ha mamma hos sig så självklart fick hon det <3 Så jag la mig oxå vid 18 tiden igår... Men somnade inte utan låg mest o passade på Ida som behövde nässpray, vatten o så... Strax efter sju sa hon att hon va hungrig men inte orkade äta. Så hon satte sig i soffan o åt isglass. La sig sedan igen o när hon hade somnat gick jag upp o tog mig ett vaaaarmt bad. Jag va såååå frusen!! Fast jag låg me både t-shirt, mjukisbyxor, strumpor o två par täcken så frös jag o va kall som en isbit!! Vart lite varmare efter badet men inte mkt... Satt mig i soffan o pratade lite me mannen innan jag la mig igen. Sen har natten varit sådär... Ida har vaknat flera gånger o gråtit o sagt att det gör jätte ont i hennes öra :( Hon hade ju öroninfektion för 4 veckor sedan när vi va i Thailand, då "damsög" de ju ena örat oxå... O det är det hon har ont i nu... Har fått tid på vårdcentralen kl 10.15, så får se vad dom säger där...
Idag börjar jag morgonen me en smoothie...

Gotteligott!! 

Önskar Ida oxå ville smaka, hon är så kräsen så hon gillar inte smootihes :( Vill få i henne något annat än glass! 
Ska väl försöka fixa mig lite, så man inte skrämmer någon när man går ut :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar