söndag 7 februari 2016

Hello Sweden!!!

Ja, vi kom ju hem i fre kväll/natt. Flög kl fyra på em från Thailand (thailändsk tid) o landade på Arlanda kl halv tio på kvällen (svensk tid, kl va då halv fyra på natten/morgonen thailändsk tid) behöver jag säga att vi va trötta då ;) Än en gång gick flygresan kanon me barnen! De är ju helt otroliga! På nervägen va flygresan 10.5 timme. De sov knappt 3 tim av dom. Men de klagade INGET! Tim va lite ledsen precis innan han somnade. Samma sak på vägen hem. De va först vakna 4-5 timmar nånting. Sen somnade de o sov 4.5 timme. Då väckte vi dom för det serverades lite "frukost" o för att de skulle vakna till lite innan vi skulle kliva av. Väl på Arlanda möttes vi av Amanda, Adrian o pappa som kom för o hämta oss :D När vi kom hem hade Tim somnat i bilen så bar in honom o han sov vidare. Ida bytte om o fixade sig innan hon la sig. Jag o mannen plockade upp lite blöta badkläder, duschade o la oss sedan vid halv ett. Det va såååå jäkla skönt o få lägga sig i sin egna säng!! Sen vaknade jag vid 4.30 o kunde inte somna om. Ida kom in strax där efter o Tim sov till strax efter kl sex... Då va det fm i Thailand så inte så konstigt att vi hade svårt o sova ;) Vi gick upp o började packa upp. Har ALDRIG sett så mkt tvätt förut!! ALLT vi hade me skulle tvättas. O efter två veckor blir det myyyycket tvätt! (Tvättar ju nästan varje dag hemma) Så Patrik gick ut o kollade om tvättstugan va ledig. O vi hade tur. Inte så många som vill tvätta en lördag kl 7 på morgonen ;) Jag sorterade all tvätt o Patrk tog hand om all tvättning. Jag packade upp resten av alla resväskor. Vi käkade frukost. Jag vilade en timme på soffan (vart så trött så jag mådde illa o det snurrade i huvudet :/ ) skrev sedan en nota, fixade iordning mig, jag o barnen åt lunch o sen åkte jag till min mormors lägenhet. Alla andra barn o barnbarn har redan varit där o tagit det dom ville ha, så jag fick titta på det sista, det som famns kvar, innan det skulle skickad iväg. Vart lite jul grejor, burkar, vattenkokare (våran verkar ha börjat ge upp) prydnader mm. Vi ska även få sängstommen o sängborden (som mormor lovat oss för flera år sedan) o kanske micron (om den passar me måtten) Kändes så konstigt att gå där hemma o plocka, men oxå inte. Inte efter en stund. Mamma, pappa o min ena moster va där oxå så vi fikade lite oxå :) När jag åkte därifrån åkte jag o storhandlade. Hem, packade upp matkassarna o kartongerna från mormor innan Patrik åkte o köpte mat. Längtar efter hemlagat men då vi va sååå trötta alla så fick det bli Max ;) Jag tog en halloumi burgare o den va såååå god!!! Tim tog nuggets. Men Ida valde en matlåda ur frysen me makaroner o baconköttfärsås ;) Efter det kom mamma, pappa o Isadora förbi o vi tittade på alla kort o filmsnuttar från resan :) På vår projektor ;)

Barnen tittade på Nicke innan de kom...

Äääälskar våran projektor! En 109 tums duk till. O me värsting biohemmasystem.  Det är som en biosalong här hemma! :D Passar oss perfa! 
Tim vart så trött när vi kollade på korten så han bytte om till pyjamas o gick o la sig <3 Ida somnade i morfars knä....

<3

När de hade gått hem kollade jag o mannen på Avatar, skithäftigt på duken. Men trötta som vi va slocknade vi till den kl halv tio ;)
Idag vaknade Tim vid halv sex, Ida vid sex. Så även denna morgon vart tiiiidig! Ska strax fortsätta me plockandet här hemma. Mitt på dan kommer min kusin, hennes kille o två pojkar o hälsar på o ska hämta en barnsäng (Tims gamla) Sen får vi se hur dagen fortsätter...

Kommer inlägg om själva resan sen, när jag har lite mer tid o sitta vid datorn oxå :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar