måndag 22 februari 2016

Ännu en sjukvecka...

Självklart tycker jag jätte synd om barnen när de är sjuka. Skulle hellre ta det från dom o ha allt själv! Men man blir rätt trött o less på o va hemma dag ut o dag in o inte kunna göra NÅT! O så me ett piggt o ett sjukt barn... Nu får ju visserligen den friska va på förskolan. Ida gick ju tis, ons o tors förra veckan o va hemma mån o fre. Tim fick ju oxå välja idag o ville såklart va hemma :) Vart en lugn morgon o sen fick vi fixa oss i ordning....

Ser kanske inte så glad :P Men men ;)

Mamma skulle ha passat barnen en stund men hon o pappa va inte bra i magarna o då vågar jag inte chansa :/ Så skjutsade barnen till Patrik så fick de va på hans jobb typ 45 min medan jag va till min sjukgymn. Några revben som satt snett, vilket jag förstod då jag ju hade så ont :( Hämtade barnen o då jag INTE kände för o laga lunch o hade noll idéer o barnen inte har super bra aptit svängde vi förbi Max ;) Barnen tog varsina milkshakes o jag tog halloumi menyn (den burgaren är sååå god!!!) o tog plus menyn så fick barnen dela på min pommes ;) När vi kom hem mös vi upp i soffan o åt. Sen har dagen rullat på. Tim ville gå ut o klädde på sig o gick själv ut i ca 30-40 min. Gull ungen <3 Känns så stor! Jag hade såklart koll från fönstret o hade altandörren på glänt. Ida har som sagt hostat som en gaaaalning. Så hon har mest tagit det lugnt. Jag kände mig så trött o slut precis innan middagen skulle fixas, trodde inte jag skulle orka men tog mig en dusch o satte sedan igång. Vi har diskuterat våra middagar o hur vinka göra me mat o allt o kommit på en plan vi ska försöka köra på. Blir spännande! Det bara SKA gå! Gör ett inlägg om ett tag o berättar. Får bli ett eget inlägg ;) Men som jag skrev förut la jag mig o lyssnade på lite avslappning efter middagen. Gick sådär ;) När jag va klar läste jag saga för barnen o när jag hade gjort det kom jag ut från deras rum o det va saker både här o där. Mannen har plockat in ALLT från förrådet i lägenheten. Vi har ju fixat hyllor o köpt plast backar som allt ska sorteras, rensas o packas i. Så man kan GÅ o komma åt allt därinne utan att behöva plocka ur halva förrådet. Men det kommer ta sin tid o medan får det se ut som det gör här hemma. Men det kommer ju bli bra! :)

Nu ska vi kika på en serie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar